• Anonym

Ska jag berätta till soc??

Tjena! Jag ska ta de så kort jag kan, kan berätta allt ifall det behövs och folk frågar.

Jag är besviken på min dotters mamma, jag är helt förvirrad och har velat mycket fram o tillbaka ifall jag ska in till soc och berätta sanningen om mamman.

Det är så att när hon lämnade mig blev hon tillsammans med en kille hon känt i 8 år, en kriminell. Han satt inne för mordförsök. Hon väntar hans barn. Han lämnade henne, han börjar hota henne, hon har gett honom massor med pengar, han har hotat mig, han har frågat vart våran dotter är, alltså hotat mamman med det, hotat om våra nära o kära, han har puttat till mig, framför dottern, har ett par polisanmälningar mot han, det blir förmodligen rättegång osv. Mamman har själv sagt till honom att hon vet vad han går för o att han menar allvar. 

TROTS allt som hänt, så har hon ändå inte, vad jag tycker, tänkt på våran dotter i första hand. Trots alla hot och allt så har hon ändå varit ute efter honom, alltså sen han lämnade henne, att hon ville ha tillbaka honom.

Mamman har slagit till mig framför dottern, jag tycker hon är en mytoman, hittar på saker, ljuger om allt möjligt.

Hon har sagt sjuka saker, som tex att om jag går vidare med allt jag har (bevis) så kommer hon ansöka om ensam vårdnad, hon har sagt att jag inte får träffa dottern så länge jag är tillsammans med min nu ex flickvän (eftersom hon tycker att hon inte kunde ta hand om sitt barn, och att hon skadat sitt barn, vilket inte är sant)

Hon har erkänt själv att hon jävlats med mig med vissa saker, hon har ofta använt våran dotter mot mig på nått sätt. 

På familjerätten har dem sagt att det är en fara för våran dotter att vara hos mamman i huset, eftersom han kan komma närsomhelst. Vi kom fram till att dottern ska vara hos mig tills allt är lugnt, ändå så går mamman och träffar honom MED våran dotter, där hon även skriver till honom i sms "jo men ingen kan se oss i djuraffären" efter han frågat "men du sa ju att dem kan ta henne ifrån dig ifall nån ser oss", typ. 

Mamman har skrivit till honom i sms "Kan du inte komma till soc och visa att du inte är den personen dem har hört" Dottern behöver sin pappa tillbaka, och ja, jag menar dig" SÅ HAR HON ALLTSÅ SKRIVIT till honom!! Hur kan man skriva så??!!

Jag vet att det är dålig stil men jag har kollat hennes sms osv, därför har jag SÅÅÅ jävla mycket bevis, därför vet jag mycket om vad som hänt, vad hon sagt, gjort osv. 

JAG är o har varit en engagerat pappa, jag har alltid umgåtts med min dotter, gjort allt för henne, osv osv. Ingen snack på den fronten.

Vad ska jag göra, nån som vill komma med åsikter? Ska jag säga allt till soc om hur det egentligen ligger till?

Mamman kan inte släppa honom osv, jag anser att min dotter aldrig ska få träffa denna snubbe igen. ALDRIG att min dotter ska vara i sån miljö, ha en sån styvpappa osv.

Mamman försvarar sig nu med att hon har släppt honom och att hon har gått vidare... 

Har mamman utsatt våran dotter för risker, fara??! Jag har kommit över massa sms, som hände för några månader sen, är det "försent" att berätta allt till soc?

Jag menar att mamman inte tänkt på våran dotter i första hand, fan ska man göra??

OCH VARFÖR jag vill berätta det till soc är att få fram sanningen, jag vill att folk ska veta vad hon gjort osv.
    Samtidigt är det jobbigt att tänka på en vårdnadstvist...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-15 10:28
    Föresten så har jag massor med ljudinspelningar jag gjort, massa med bevis på allt möjligt, så jag har verkligen saker att bevisa på allt jag har o säga!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-15 10:31
    Hon har även polisanmält mig för att jag ska ha kidnappat våran dotter, hur jävla sjukt är inte det!!!! HON VET själv och sagt det att jag är en bra pappa osv osv.

• Svar på tråden Ska jag berätta till soc??
  • Anonym (TS)
    vampyria2 skrev 2012-07-15 11:20:55 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad det är som gör att du tror att de kommer att göra något, tyvärr så räcker inte det du har skrivit om för att soc ska göra något, personen måste agera fel mot just barnet för att de ska gå in och säga att han inte bör vara nära barnet.
    Man kan ju tycka att det borde räcka med att han har slagit till dig framför barnet tex men tyvärr så funkar inte sveriges lagar på det sättet Obestämd

Sen om du verkligen tror att mamman har gått vidare utan honom så finns det ju inget att anmäla längre eller har jag missat något, är du orolig för att mamman ska behandla dottern illa?
    Jo jag vet att nån måste göra något mot just barnet, men jag skulle aldrig utsätta min dotter för det mamman har gjort, hon har aldrig slagit dottern eller så, inte så jag menar, men att välja en sån styvpappa, ändå vara efter honom trots alla hot osv, att hon inte kunde tänka smartare. Jag skulle aldrig resonera som hon gör, gjort det hon gjort. Därför är man ju nojig för att snubben ska dyka upp när dottern är hos mamman o sånna saker, hoppas ni fattar vad jag menar, och hur jag tänker.
  • Anonym (TS)

Och jag vet att det egentligen inte finns nått att anmäla...eller? Eftersom barnet faktiskt inte far illa, MEN va fan, ska man tillåta nån riskera, utsätta för fara efter all hot, efter att snubben till o med säger till mamman "du kommer inte ha kvar din dotter länge till"! Enligt honom syftade han på att han skulle ta ifrån henne dottern. 

OSV OSV OSV på allt han sagt o gjort, tänker man inte då om mamman typ "hon resonerar inte bra, hon utsätter dottern för fara o risker"...........och även att hon drar o träffar honom MED dottern när alla sagt att det är fara....fukk

Jag säger inte att jag vill ha ensam vårdnad, men va fan ska man göra, bara gå vidare o låtsas som inget har hänt..? 

• Anonym

Tycker du borde söka ensam vårdnad om dottern och anmäla mamman till soc, sen kräva att de har ett bevakat umgänge,
    så hon inte får träffa sin dotter själv och då minimera risken att han träffar dottern... 

• Anonym (vilja)

Det finns inget enkelt svar.

Detta är ett problem som många, många mammor och pappor lever med. Hur har mina barn det när de är hos den andre. Hur behandlar den nya partner våra barn? Mår de bra eller dåligt där och vad kan man göra för att de ska må bra?

• vampyria2
    Anonym (vilja) skrev 2012-07-15 11:27:18 följande:
    Nja, hur kommer det sig då att soc går in och gör utredningar i familjer med minderåriga barn utifall att en förälder söker vård för alkoholism.

Det händer också att soc omhändertar barn i de fall att den förälder som ej missbrukar väljer att stanna i förhållandet. Är de mer nitiska i vissa kommuner månntro?
    Pga att då finns det en stor risk att barnet far illa, i TS står det inget om alkohol eller något annat som mannen har gjort mot just barnet.
    De omhändertar om de anser att miljön där barnet vitstass i är direkt skadligt för barnet och är en person full och beter sig illa och den andre föräldern inte inser hur pass illa barn far i en sån miljö så är det självklart att soc ska agera...men åter igen vad har det med TS att göra?
    Anonym (TS) skrev 2012-07-15 11:29:08 följande:
    Jo jag vet att nån måste göra något mot just barnet, men jag skulle aldrig utsätta min dotter för det mamman har gjort, hon har aldrig slagit dottern eller så, inte så jag menar, men att välja en sån styvpappa, ändå vara efter honom trots alla hot osv, att hon inte kunde tänka smartare. Jag skulle aldrig resonera som hon gör, gjort det hon gjort. Därför är man ju nojig för att snubben ska dyka upp när dottern är hos mamman o sånna saker, hoppas ni fattar vad jag menar, och hur jag tänker.
    Det är skönt att höra att du har så mycket vett
    Tyvärr så kan du inte göra ett dugg åt att dottern är hos mamman, även om hon har gjort som hon har och nu är konsekvensen att du och dottern inte är trygga...svenska lagar är för mesiga ibland och jag förstår att det är jobbigt för dig men som sagt tyvärr så kommer de inte att göra något åt det hela
  • Anonym (TS)

Sen kan jag också säga att mamman själv har sagt till mig att en av gångerna när hon gick för att träffa honom så har han varit drogad. Vid ett tillfälle när vi alla möttes upp för att jag skulle få några av mina saker tillbaka av henne så kom snubben emot mig flera gånger och mamman hindrade honom. Efter flera månader när vi började prata mer med varann efter att han lämnat henne, så säger hon att han hade en kniv i handen då när han kom emot mig och hon hindrade honom....vad fan ska man säga..det finns mer o berätta.

• Anonym (vilja)
    vampyria2 skrev 2012-07-15 11:44:19 följande:
    Pga att då finns det en stor risk att barnet far illa, i TS står det inget om alkohol eller något annat som mannen har gjort mot just barnet.
    De omhändertar om de anser att miljön där barnet vitstass i är direkt skadligt för barnet och är en person full och beter sig illa och den andre föräldern inte inser hur pass illa barn far i en sån miljö så är det självklart att soc ska agera...men åter igen vad har det med TS att göra?
    Du talade om i inlägg 8 att det räcker inte.
    TS fall handlade inte om missbruk. Men det handlade om i vilka fall man kan tänka sig att TR dömer enskild vårdnad. Du kanske anser att det var OT men det är nära till hands att jämföra olika fall.
  • Anonym (TS)

Jag kommer ALDRIG tillåta att mitt barn ska vara i närheten av han igen. Jag kommer göra allt för att förhindra det, och kommer det hända vet jag inte vad jag gör...då betyder det att mamman inte bryr sig eller hur? Hon har själv sagt att om snubben vill träffa sin son som dem har tillsammans så kommer mamman säga till mig att komma o hämta dottern för att han ska komma...sjuuukt..undrar hur framtiden ser ut..

• vampyria2
    Anonym (vilja) skrev 2012-07-15 11:55:36 följande:
    Du talade om i inlägg 8 att det räcker inte.
    TS fall handlade inte om missbruk. Men det handlade om i vilka fall man kan tänka sig att TR dömer enskild vårdnad. Du kanske anser att det var OT men det är nära till hands att jämföra olika fall.
    TS skriver själv i TS att hon nu har avslutat förhållandet och att hon tänker se till att dottern är hos TS när mannen är i närheten så nej det går inte att jämföra på det sättet i det här fallet faktiskt.
  • Anonym (vilja)
    vampyria2 skrev 2012-07-15 12:56:57 följande:
    TS skriver själv i TS att hon nu har avslutat förhållandet och att hon tänker se till att dottern är hos TS när mannen är i närheten så nej det går inte att jämföra på det sättet i det här fallet faktiskt.
    Du har rätt i att det är skillnad på något som pågår fortfarande och något som är avslutat.
  • Anonym (TS)

Då blir det väl att man får skita i det och acceptera det hon gjort. Pratade med henne och jag sa massa saker till henne, hon sa själv att hon kommer inte bli tillsammans med snubben, att hon ska tänka på sina barn i första hand, att hon gjort misstag och att det kommer bli bättre nu. Kan inte lita på henne men man får väl se hur det blir...tack alla som svarat i alla fall =)

• Anonym (TS)

En sista grej, att hon skrev till snubben "Dottern (namnet) behöver sin pappa tillbaka, och ja, jag menar dig". Det svider...hur tänker hon..? Jag frågade henne, hon svarade med att hon ville ha hans uppmärksamhet, därför sa hon så. Litar inte på ett skit från hennes mun.

• Anonym

gör en orosanmälan över barnets trygghet

Svar på tråden Ska jag berätta till soc??