• Anonym (Mamma74)

Ang insatser från t ex Lss vid gemmensam vårdnad- måste bägge ge sitt medgivande?

Mitt barn har flera funktionshinder  och vi har gemmensam vårdnad och växelvis boende.
    Det kan komma att bli insatser från Lss på min vecka. Anledningen är att pappan till barnet dels åker utomlands på de veckor som han skulle haft barnet dels påstår han att barnet är lugnt hos honom, barnet har problembeteende på skola, fritids och hos mig.
    Själv anser jag att sonen behöver kanske komma iväg på t ex kortids eller liknande en em/kväll i veckan. Undrar hur det är med lagen som skulle ge den ene föräldern rätt att besluta i t ex sjukvård mm fast man har gemmensam  vårdnad? Kan pappan motsätta sig insatser från Lss fast jag ansöker om dem? Vart finns mer information om lagen?

• Svar på tråden Ang insatser från t ex Lss vid gemmensam vårdnad- måste bägge ge sitt medgivande?
  • Lilith Dark

Ta kontakt med kontaktpersonen på LSS och fråga vad som gäller. Går ni på hab bör även de veta.

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
Svar på tråden Ang insatser från t ex Lss vid gemmensam vårdnad- måste bägge ge sitt medgivande?