• Esco

    När är det okej att börja använda stringtrosor?

    Läste en tråd med en mamma som syr in stringtrosor till sin 9 åriga dotter för att de är för stora där av min fråga.

    Undrar bara i vilken ålder ni tycker att det är okej att börja använda stringtrosor?

    Personligen tycker jag att de är extremt osköna och fula vilken ålder man än är i. Men 9 år? Är inte det tidigt?


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?
  • ljung och viol
    The past is now skrev 2012-07-17 14:02:42 följande:
    Kan inte rösta. Jag tycker ALDRIG, för fy sjutton så oskönt och fult det är. Och 9 år!! VA?? Den mamman är knäpp i huvudet.

    Håller med. Jag är 23 år och har aldrig ägt ett par string. Inga planer på att köpa några heller. Sjukt obehagligt.
  • ljung och viol
    Waldo skrev 2012-07-17 13:56:10 följande:
    När???

    När man tycker det är bekvämt att gå med ett snöre inkört i röven i hela dagen  
  • Furstinna

    Runt 14-15 är väl okey. Absolut inte när din är 9.

  • Furstinna

    Men om min dotter själv sprang iväg och köpte egna vid runt 12 år så skulle jag absolut inte göra en grej av det.

  • Lilia

    Blir lite förvånad över vissas resonemang, ni tycker det är fult och obekvämt därför ska ingen annan ha det. Resonerar ni så om alla kläder?

  • Trust me
    The past is now skrev 2012-07-17 14:02:42 följande:
    Kan inte rösta. Jag tycker ALDRIG, för fy sjutton så oskönt och fult det är. Och 9 år!! VA?? Den mamman är knäpp i huvudet.

    Skönt att du redan skrivit så jag inte behövde skriva ett inlägg.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Lavish

    15-16. Först då kan det vara ok men den sortens kläder som faktiskt ger string ett syfte.

  • Spacefrog
    Esco skrev 2012-07-15 18:36:19 följande:
    Läste en tråd med en mamma som syr in stringtrosor till sin 9 åriga dotter för att de är för stora där av min fråga.

    Undrar bara i vilken ålder ni tycker att det är okej att börja använda stringtrosor?

    Personligen tycker jag att de är extremt osköna och fula vilken ålder man än är i. Men 9 år? Är inte det tidigt?
    Förstår inte ens frågan. Varför skulle det någonsin vara okej att använda stringtrosor? Visst, om man tycker att det är skönt och fräscht att ha en tråd på analen, så visst. Annars har jag svårt att se en poäng med det. Det är som att fråga: "när tycker ni det är OK att göra sitt barn till sexobjekt"? Ja, vilken ålder ska man svara? 
  • Anonym (aldrig)

    Det är aldrig ok eftersom det både är fult och obekvämt!

  • Spacefrog
    Lilia skrev 2012-07-25 00:42:27 följande:
    Blir lite förvånad över vissas resonemang, ni tycker det är fult och obekvämt därför ska ingen annan ha det. Resonerar ni så om alla kläder?
    Nej, du har rätt. Det är egentligen inte så snällt att döma ut vad andra vill ha på sig.

    Dock är det svårt att komma ifrån vad stringtrosan har för betydelse i dagens samhälle i termer av sexualisering av kvinnokroppar.

    Och, som sagt, min personliga åsikt, att det är fett ofräscht med en tråd som ligger direkt på anus. Och jag vet många killkompisar som tycker det. Det upplevs mest som sorgligt att porridealet har smugit sig på, inte bara på framsidan som ska vara ansad, trimmad, fixad och rakad (urk), utan också baksidan, som ska vara rosa, och med den där äckliga tråden liggandes mitt på. Nej tack! 
  • Mästaren

    Jag skulle inte uttala mina synpunkter efter 15 års ålder, utom möjligen någon smärre föreläsning om risken för urinvägsinfektion.

  • använd det för din skull

    Jag tycker att man kan börja använda string då man vill... Jag är 12 snart 13 och använder inte string men har kompisar som använder och jag tycker inget konstigt om de. De som skriver att 12 åringar som har string är fel har rätt till sin åsikt men det här är vad jag tycker.

    Jag tycker att det är viktigt att man ska kunna känna sig snygg och sexig, och om string är något du känner bekväm/sexig i så använd de.

    Använd string för din skull och inte någon annans.

  • Anonym (...)

    Senare än 14 naturligtvis. Behöver du ens ställa frågan? Man köper inte sexiga underkläder till barn.

Svar på tråden När är det okej att börja använda stringtrosor?