• LexxieLee

Går in i v16 utan mage eller fosterrörelser

Hej!

Tänkte höra mig om här om det finns någon som har lite råd eller tips till mig.

Jag är gravid i v 15 (15+0) (med första barnet) och jag läser och ser bilder överallt på kvinnor med jättestora magar och som skriver att de känner rörelser mm.

Själv så känner jag ingenting! Plus jag har ingen mage överhuvudtaget. Var lite svullen för några veckor sedan men det har lagt sig och nu är magen platt igen.

Var på tidigt ultraljud i v12 (11+2) och då såg allt bra ut med ett tickande hjärta och barnet hade rätt storlek och rörde sig.

Kan inte hjälpa att gå och fundera över om allt verkligen är bra med vår bebis. Är det normalt att vara platt som en pannkaka och inte känna bebisen överhuvudtaget? Bör jag kontakta barnmorskan eller ska jag avvakta tre veckor till Ultraljud?        

• Svar på tråden Går in i v16 utan mage eller fosterrörelser
  • Vili

Med första barnet varken såg man på mig eller kände fosterrörelser innan vecka 19.
    Du är inte onormal alls, du har ju dessutom sett bebis levande i vecka 12 vilket minimerar risken för att det inte skulle vara en levande bebis i din mage.

Isak 090122 Lillgossen BF 120908
  • April barn

Helt normalt! Är mer ovanligt att känna rörelser och vara jättestor! Första barnet kännde jag rörelser i v.20 och fick en synbar mage i v.25!

? MA v.18 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011? Bf 5 Februari 2013 ♥
  • StarStruck

Jag började känna av bebis lite i v 18 ca, men det var bara små puffar då och då.

• MammaÅngman

Jag kände inga fosterörelse försn v.20 och fick ingen mage heller försn i v.22!! Detta var med första då :) Så från min sida är det nog inget att oroa sig för :)

• ccecy

Min mage kom jätte sent kanske från v 25 syndes de lite för andra, fosterrörelser kändes kanske runt vecka 22(?) efter vecka 20 var det iaf! det beror helt på var moderkakan ligger hur fort man känner samt hur mycket extra hull man har! :)  Det kommer ;)

• LexxieLee

Tack för alla era svar! Blev genast lugnare av alla era svar :) Då kan man pusta ut lite nu då :)

• nozpa

Runt vecka 19-20 kunde jag känna rörelser. Runt vecka 25 kunde min man känna dom utanpå magen. Magen syntes inte heller förrens runt vecka 24-25. Visst tidigare i graviditeten såg det ju ut som en gravidmage om man nu bestämde sig för det. Men det är ju pga svullnad. Så säkert många som egentligen bara är svullna runt vecka 15 med första barnet. :)

• Lillsnufflan

Med första barnet hade jag ingen jättemage i v. 15, däremot har jag haft det med de senare. Är just nu gravid i v. 23 med mitt tredje och den här gången kände jag inga fosterrörelser förrän i v. 21, det gjorde jag lite tidigare med de andra, dock inte i v.15.

• linactar

Satt precis och var nervös för samma sak, första barnet och är i v. 17, ingen direkt mage och inga känslor att det skulle vara något liv där inne.. så skönt att höra att det är "normalt"... :)

• grästuva

Med vår äldsta son syntes det först framåt v.26 att jag var gravid, rörelser började jag känna först i v.20

♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • Eniara

Jag har precis gått in i vecka 16 och har inte heller någon direkt mage och har inte känt några rörelser. Men det verkar vara "normalt". Att magen inte syns kanske inte är normen men det ska inte innebära fara. Har man som jag alltid haft lite mage så kan det ta tid innan den får en ny form och storlek :)

• LexxieLee

Jag är så glad att jag har en så förstående barnmorska. Ringde in och fick en tid samma dag att få lyssna på bebisens hjärtljud. Och allt dunkade på bra därinne. Och tydligen ska det vara "normalt" att inte känna rörelser förrens runt v 20 plus att hon kände på magen och sa "men din livmoder växer som den ska, den ligger precis under naveln nu"

Svar på tråden Går in i v16 utan mage eller fosterrörelser