• Gurkan

Skånes djurpark?

Hej!

Vi sitter och tittar på om vi ska åka till Skånes djurpark men jag undrar vad "minitraktorbana"
    är för något och från vilken ålder den lämpar sig? 

• Svar på tråden Skånes djurpark?
  • silvergrisen

Det är en liten asfalterad bana med pyttesmå röda traktorer man kan köra. Man stoppar i en tia (tror jag) och kan köra tills pengen tar slut. Lämpar sig från ganska låg ålder då förälder kan hjälpa till att styra. Dock kan inte en förälder i normalstorlek sitta med barn i knät, det är de för små för. Och större barn tycker nog att det både är trångt och tråkigt, de går ganska sakta. Min snart 5-åring tycker det är roligt.

• maximum

Jag va där förra året med sonen som då va 2.5år.
    Minitraktorerna är små el-traktorer som kostar 10kr/st. En liten oval asfalterad bana att köra på. Pengen räcker kanske till 1 varv.
    Det var ju uppskattat av sonen men jag anser att dom hade lika gärna kunnat vara utan dom  

• Gurkan

Sonen är 2 år och traktorer är hans största intresse... därefter djur. Men det kanske inte är så roligt? Och är det för kort lär jag behöva ha med mig en hel påse tiokronor ;)
    Har tittat på barnens gård men jag tror han är för liten för den traktorbanan. 

• maximum
    Gurkan skrev 2012-07-16 08:53:34 följande:
    Sonen är 2 år och traktorer är hans största intresse... därefter djur. Men det kanske inte är så roligt? Och är det för kort lär jag behöva ha med mig en hel påse tiokronor ;)
    Har tittat på barnens gård men jag tror han är för liten för den traktorbanan. 

Om din son är lika traktorgalen som min så kommer han älska dom.
    Finns även grävmaskiner som kostar 10kr så ta med kappsäcken med dina guldpengar. 
  • Gurkan
    maximum skrev 2012-07-16 09:20:53 följande:
    Om din son är lika traktorgalen som min så kommer han älska dom.
    Finns även grävmaskiner som kostar 10kr så ta med kappsäcken med dina guldpengar. 
    Kappsäck med guldpengar noterat, tack för tipset!
    Här dyrkas traktorer och skogsmaskiner och alla andra stora maskiner så det blir ju perfekt. Svårt att hitta saker att göra när de är så små som de är stora nog att klara av och uppskatta. 
  • maximum

Jag tyckte skånes djurpark var perfekt. Inte allt för dyrt med tanke på hur små dom är. Djuren är ju såna dom känner igen. Där finns en hage där man kan gå in o klappa djuren.
    Älgarna är också tama och blir gärna klappade.
    Sen kan man även titta på när dom matar sälar, björnarna, lo och andra.  

• Gurkan
    maximum skrev 2012-07-16 09:33:21 följande:
    Jag tyckte skånes djurpark var perfekt. Inte allt för dyrt med tanke på hur små dom är. Djuren är ju såna dom känner igen. Där finns en hage där man kan gå in o klappa djuren.
    Älgarna är också tama och blir gärna klappade.
    Sen kan man även titta på när dom matar sälar, björnarna, lo och andra.  
    Vad roligt det låter!
    Jag vill också klappa älg ;) 
Svar på tråden Skånes djurpark?