"Miss" efter "miss" .. Hur många "missar" ska han få göra?
Utan att bli långrandig !
Pappan
Har fått fyra veckor under sommaren med sina barn, utav tingsrätten för att han ska visa sitt intresse och visa att han klarar av uppgiften som vårdnadshavare .
Han har sökt om ensam vårdnad, alternativt delad vårdnad men boendet hos sig .
Nu till problemet!
Då han ska visa sitt intresse så är det han som ska hämta,lämna barnen varje månd till XX ..
Detta har han enligt sin uppfattning inte förstått utan trodde att XX skulle lämna barnen där.
Han pratade med det ena barnet på lördagen, därefter sa han inget om vilken tid de skulle träffas på måndagen... och när måndagen kom så väntade barnen hela dagen på att han skulle dyka upp.
Han ringer, o frågar om XX kan köra in dem, men då tingsrätten poängterat att HAN ska visa vad han kan och står för så är det hans uppgift.
Han dyker upp med sin flickvän och hämtar barnen , som i sin tur stresspackat då de inte visste om han skulle komma eller ej.
När det är dags att lämna barnen så skickar ena barnet ett sms till XX och säger: Ring snälla..
XX ringer upp och då frågar barnet, "när hämtar du oss" ... ???
Det är er pappa som ska lämna er .. inte jag hämta...
Det visste tydligen inte pappan om heller , trots att detta påtalades vid hämtning.
Då XX vet att pappan inte har körkort så var det inte konstigt att hans flickvän körde ...
Men efter ett tag berättar ena barnet att pappa visst körde, de bytade plats efter gatan slut.
Veckan går och han hör inte av sig till barnen eller bestämmer när han ska hämta dem nästa gång.
Under denna tid pratar XX med polisen om problematiken i sig att han kör utan körkort och att XX ej var säker på om flickvännens gäller i Sverige.
Och vem kom idag ? .. Jo han och hans flickvän , i samma bil som förra gången ..
De kom när CC var hemma och XX var på jobbet.. CC släppte iväg ena barnet motvilligt då den andra inte ville följa med ..
Han körde bilen , och CC skrev upp regnumret och ringde till XX och berättade hur det låg till.
I sin tur ringde XX till Polisen.. som genom regnumret fick veta att bilen var ej skattad, ej försäkrad och därmed körförbud. samt att varken han eller hans flickvän var lovlig att köra bil. Bilen stod dessutom på en tredje part ( vilket inte är förbjudet ) ..
De skulle försöka få tag i honom i farten så att säga, eller så tar de honom hemma ( han bor några hus från polisen ) ..
Nu undrar jag utav er som kan detta med hur det ses i rätten...
HUR många "missar" kan han få komma undan med =
Detta är fjärde "missen" nu .. första var att han uteblev från förhandlingarna första gången, utav märkliga orsaker .. som inte lät sanna...
O sen alla andra missar ..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-16 16:09
Mormor är CC o morfar är XX.
Barnen är boende hos mig och har alltid varit det .
De träffar sin pappa kanske max 2 ggr per år.
MEN pga att han nu stämt mig på ensam vårdnad alt Delad men boende hos sig så tyckte tingsrätten att han skulle få en chans att visa sin mognad och intresse.