• Bli gravid85

Känner mig så himla ensam och min make fattar ingenting

Jag och min make har en 4 åring tillsammans och delar allt annars, nästan i alla fall men problemet är det att han har 3 intressen som betyder mycket för honom, så fort jag är hemma ifrån jobb så ska han iväg på någonting, i alla fall minst 3 gånger per vecka...

han har syskon och deras respektiva som han hittar på saker med, men jag får aldrig följa med NÅGONSIN...

jag bara sitter hemma eller är ute med barnet.. jag har bott här i 5 månader, medans han kommer här ifrån och känner alla...

jag önskar bara att jag med hade vänner, att jag någonsin fick hitta på något bara jag, ingen idea att fråga hans syskon, dom är inte riktigt förtjusta i mig, jag är inte tillkräckligt bra för honom enligt dom...

Känner mig så ensam, det ända jag gör är jobbar, är hemma med barnet, städar, diskar, handlar m.m

det är inte så att han är så frivillig att hitta på något med oss, och ju mer tiden går desto mer blir man ju egen, alltså osocial... :(          

• Svar på tråden Känner mig så himla ensam och min make fattar ingenting
  • Bli gravid85

Glömde säga det att han nu är arbetslös, jag är timanställd, men jobbar nu sommar 100% och just idag när barnet är hemma med superhög feber, bestämmer han sig för att sporta med vänner och dricka, inte riktigt oki enligt mig, men men

• doggy

Varför skulle det inte vara ok att göra nått med sina vänner för att barnet har feber ??
    Varför försöker du inte hitta lite vänner där ni bor ??

• stumpan26

Ursäkta mig men din kille verkar vara en idiot. Om hans familj inte " gillar dig" så borde han få dom göra det , han ska värdera dig och visa för dom att du verkligen är mer än tillräckligt bra inte gömma dig där hemma. Och sen jobbar han inte? Värsta jag hört ! Säg till honom hur du känner , alla kvinnor förtjänar att ha en stund för sig själv och kunna njuta av stunder , massage eller vad det än nu må vara. Tycker han inte att du förtjänar det efter allt du gör förtjänar inte han dig heller . Blir nästan förbannad ! Hade du bott nära mig hade du fått komma hem till mig och fika !!! 

• blomman12

Usch vilken tråkig situation du sitter i! Klart att din man inte ska åka iväg och umgås med andra när barnen är sjuka, är han arbetslös får väl han ta hand om dem. Du måste börja ställa lite krav och förklara hur du känner, förstår inte han dig och kan tänka sig att förändra sig så är han inte mycket att ha. Du förtjänar nån som verkligen ställer upp på dig och ger dig det du behöver. Du ska inte ta allt ansvar för barn och hem, det ska delas. Är han arbetslös kan du faktiskt kräva att han gör mer än dig hemma. Maten ska stå på borden när du kommer hem, så är det bara! Din man har blivit alldeles för lat och bekväm.

• Airhostess

Det som stör mig mest är att du inte får följa med honom när han vill göra grejer??

Skilj dig/gör slut, skaffa ett kontaktnät av vänner. Räcker med 1 bra och någon som kan vara barnvakt så du får göra saker för din egen skull.

Han struntar  tyvärr i dig men du måste tänka på dig själv för dina barns skull.

Vilket exempel vill du ge dina barn? Var modig och stå upp för dig själv. Har du bra kontakt med dina föräldrar/syskon vänner från din stad?

Börja med att stärka dem banden så du känner stöd, alla jobbiga val i livet blir enklare att genomföra med en hejjarklack           

Svar på tråden Känner mig så himla ensam och min make fattar ingenting