• Antemon

Kajsa eller Stina???

Hej!

I fredags fick vi vårt andra barn, en flicka denna gång. Storebror som snart är 1,5 år heter Emil. Vi gillar namn som är "mjuka" och lätta att uttala (oavsett dialekt ;) ). Jag skulle bli jättaglad om jag kunde få lite feedback på de namn vi har som förslag. I toppen ligger just nu Kajsa och Stina.

1) Vilket av dessa två tycker ni klingar finast? 

2) Vilket av samtliga tycker ni bäst om?

Kajsa
    Stina
    Emma
    Ebba
    Hanna
    Ines
    Lovisa
    Adina
    Iris

Tack för er hjälp! :)

• Svar på tråden Kajsa eller Stina???
  • rebeckan

Emil och Stina låter jättebra ihop :)

Av dessa gillar jag Iris och Lovisa bäst, men även Stina och Emma :)

• Orlando

Jag tycker att Emil och Stina är finast i hop men annars gillar jag
    Emma som en av mina döttrar heter och Lovisa som jag tycker är ett väldigt fint namn

• Kiiwii

Mina vänner är systrar och heter Kajsa och Stina tycker båda namnen är tokfina, men så förknippar ju jag namnen med superfina tjejjer också!!

• Antemon

Va kul att så många verkar gilla namnen. Just idag har det lutat lite mer åt Kajsa. Lite lättare att uttala. Båda namnen är mjuka och söta!

• Bibbidi

Av Kajsa och Stina tycker jag Kajsa.

Men i hela listan (Stina och Kajsa medräknade) så tycker jag Emma är finast. 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Rosenöga

Kajsa

Det är något ovanligare än de övriga. Undrar om inte alla de andra är med i topp 100-listan?

• duntoss

kajsa

Men jag är partisk för det namnet- vi har en sexåring vid namn kajsa :) 

• Johlin

Vad blev det för namn till slut? :)

• Antemon

Jag skäms nästan att säga det, men vi har inte offentliggjort namnet ännu... :s Vi är mitt uppe i en stor flytt och nytt jobb för sambon i en ny stad så det gör väl sitt till.., Från första början har jag haft en förkärlek till Kajsa och har därför inte kunnat släppa det. Min sambo/pappan är lite mer för Stina, men snäll som han är säger han att han blir mest nöjd om jag blir nöjd :) Jag återkommer med det slutgiltiga när vi är där. Tack för alla givande kommentarer!!

• Härfjätter

Jag tycker att Kajsa och Stina är nästan lika hemska båda två, sorry... De är ju inte riktiga namn utan smeknamn, och låter väldigt pigaktiga. Kajsa är dock värst på grund av rimmet (Kajsa-bajsa), som nog de flesta Kajsor fått höra till leda...

ALLA de andra namnen är bättre - just för att de är riktiga namn! Tycker bäst om Lovisa. Tänker bl.a. på Primsessan Lovisas barnsjukhus. Ebba är stiligt och värdigt, Emma är mjukt och fint, Hanna är bibliskt, traditionellt och chosefritt... 

• George 1

KAJSA så klart !!!
    Det heter vår Franska Bulldog. 

Svar på tråden Kajsa eller Stina???