• Osclim

Omröstning för nystartat företag

Hejsan! Vi är två killar som tänkte starta företag som just nu söker respondenter till en väldigt kort marknadsundersökning. Vi skulle verkligen uppskatta om ni klickar på länken nedan svarar på vår marknadsundersökning!

http://www.surveymonkey.com/s/75RNZQ6

Ha en fortsatt bra sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-08 20:43
    Vi söker forfarande respondenter till vår undersökning om vårt företag! Har du en minut över, svara gärna på den!

• Svar på tråden Omröstning för nystartat företag
  • JAG är BÄST

Nu är jag inte från eran stad,,men svarade ändå,, å jag säger KÖR för helvete, vilken bra affärside!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har dock nu svarat utifrån vad jag VET vad det skulle kosta att få ett bröd levererat hem å mornarna, så jag satte högsta möjliga DOCK tycker jag priset var för lågt för en sån tjänst, ELLER tillkommer frakt på detta pris?

(har varit företagare själv) 

• Osclim
    JAG är BÄST skrev 2012-07-18 21:28:50 följande:
    Nu är jag inte från eran stad,,men svarade ändå,, å jag säger KÖR för helvete, vilken bra affärside!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har dock nu svarat utifrån vad jag VET vad det skulle kosta att få ett bröd levererat hem å mornarna, så jag satte högsta möjliga DOCK tycker jag priset var för lågt för en sån tjänst, ELLER tillkommer frakt på detta pris?

(har varit företagare själv) 
    Tack så mycket! Såna ord är alltid roliga att höra! Vi är lite osäkra just vad gäller priset eftersom vi så sent som idag fick kontakt med ett bageri. Undersökningen är främst till för att se om det finns något intresse, men alla funderingar är guld värda! Sprid gärna länken om du har möjlighet så att vi kan få så många tankar och svar som möjligt!

Tack för att du svarade!
  • Velouria

Jag svarade också. Dock känner jag att om jag vill få hem bröd så ska det inte kosta mer än vad det skulle göra på de ställen jag skulle ha köpt mitt bröd och om jag även använde någon form av transport för att ta mig till butiken. För annars kan jag lika gärna fortsätta ta mig till butikerna och köpa bröd

Men intressant idé. 

Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Velouria
    Velouria skrev 2012-07-18 21:41:04 följande:
    Jag svarade också. Dock känner jag att om jag vill få hem bröd så ska det inte kosta mer än vad det skulle göra på de ställen jag skulle ha köpt mitt bröd och om jag även använde någon form av transport för att ta mig till butiken. För annars kan jag lika gärna fortsätta ta mig till butikerna och köpa bröd

Men intressant idé. 
    För att transport kostar, menar jag.
    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Osclim

Det är jätteroligt med era tankar och funderingar och jag håller med er båda, och som sagt, vi fick kontakt med ett bageri idag så vi får se hur prissättningen kommer se ut när vi har pratat mer med dem!

Tack för att ni svarat och kommenterat!

• JAG är BÄST
    Osclim skrev 2012-07-18 22:03:36 följande:
    Det är jätteroligt med era tankar och funderingar och jag håller med er båda, och som sagt, vi fick kontakt med ett bageri idag så vi får se hur prissättningen kommer se ut när vi har pratat mer med dem!

Tack för att ni svarat och kommenterat!

Det handlar lite om mängden ni ska "köra ut" + vilka mängder ni behöver till era råvaror och OM ni kan pressa inköpspriserna!!

Jag har suttit å funderat här ett tagGuld i mun å jag kan spinna vidare på er idee att gör en större vinst och spara personalkostnader för det ÄR personalen som kostar pengar.
    Jag tar inte det här just nu i tråden men kontakta mig i boxen så kan jag förmedla ideen vidare till dig/din partner.
    Dock inte ikväll. Jag svarar imorron.
    !!!

Alt kontakta mig i boxen nu direkt så kan jag snabbt säga en sak! 
Svar på tråden Omröstning för nystartat företag