Håll era apungar borta från restaurangen tack!
Var på restaurang ikväll, tyckte det skulle bli trevligt och mysigt med grillbuffé. Och det hade det ju varit, om det inte vore för familjen orangutang ett par bord bort.
Måste ni låta er dotter lassa upp åtta potatisar på tallriken som hon inte ens kan äta upp från början, och sen vinglar runt med och nästan lyckas plantera i knät på andra gäster?
Och är det helt nödvändigt att släppa loss en 6- årig son att hoppa jämfota mellan borden med en vass grillkniv i handen riktad framåt? Det kunde ju vara så att han ramlar och får den i sig och lär sig nåt av det, men om inte är det lite synd om övriga gäster som ska försöka äta med fara för eget liv.
Shit, man undrar om dessa mänskor ens har suttit på stolar förut? Deras barn verkade i alla fall inte vana vid dylika i middagssammanhang.
Så- känn sig träffad den som vill men ni som är 2-3 vuxna vid bordet och ändå har så dålig koll på era ungar förstör faktiskt andras kväll och borde få skämskudden nerkörd i halsen lagom till kaffet!
Tack för ordet, nu har jag reagerat av mig för idag.
...fast jag önskar nästan att jag hade gjort som 6-åringen, hoppat jämfota fram mot deras bord med grillkniven i högsta hugg...