• jessamy

Resa till thailand med barn. tips och råd önskas.

Jag och min sambo funderar på att åka till Thailand i januari. Vi vill stanna 3 - 5 veckor.

Vi har tre barn. Dom kommer då vara 4 år, nästan 2 år och 7 månader.

Att vi vill åka dit är bla för att hälsa på en släkting som flyttat dit.

Vi funderar på att köpa flygstolar bara och hitta hotell där.

Kan ni nämna några trevliga barnvänliga hotell?

Någon som rest med barn? Hur tyckte ni att det var där? Vad bör vi tänka på. Praktiska tips och råd önskas.  

• Svar på tråden Resa till thailand med barn. tips och råd önskas.
  • jessamy

Frökenlind: Nu har jag läst. Tack så jättemycket för att du delade med dig :) VI ska resa med tre barn. EN fyra åring, en som nästan är 2 år och en 7 månaders. Kommer med andra ord släpa med två vagnar etc.

Tänkte hyra hus någonstans ev eller o vi hittar billiga hotell?
    Bokade ni hotell hemma eller bokade ni på plats?  

• Miranda78

Hejsan!

Vi bokade boendet på nätet, sawadee.com eller agoda.com, finns även andra sajter . Hade jag varit som er så hade jag bokat 3 nätter hemifrån och sedan bokat resten på plats. Gå och kolla runt när ni är där och se vilket som verkar bra. Ibland är det billigare att boka på nätet så gå bara in på nått internet café å gör det där
    Vi är tre familjer med 6 barn som ska åka tillsamans i februari, har bokat allt boendet redan men endast pga att vi är så många, annars hade vi kollat på plats   

• frökenlind

Vi bokade en hel paketresa hemma, två veckor på Kamala Beach och två veckor i Patong, Phuket. Och nej det blev inte så billigt, men du kanske fick lite tips om prylar att ha med och så vidare. Det finns mycket mycket billigare alternativ om man kör på flygbiljett och hotell som man bokar själv.

Lycka till!

Svar på tråden Resa till thailand med barn. tips och råd önskas.