• gladis

sgi baserat på jobb innan studietid eller enl sommarjobb ?

Hej.
    Jag har precis fått mina papper från er och är i v 31plus 3 och skall nu skicka dom vidare till min förra arbetsgivare. Tanken slog mig dock- vill ni ha inkomsten från mina sommarjobb som jag haft under studetiden??(jobbat heltid med fast lön) eller vill ni ha inkomst uppgifterna från mitt arbete från min förra arbetgivare som jag arbetade hos innan jag påbörjade mina studier?

Sen undrar jag även om ni kommer hinna handlägga mitt ärende innan v 38 plus 0?? (alltså 6 v dit) Har nämligen lite ågren över att jag kanske är ute lite sent?

Tack för hjälpen.
    Bästa Hälsningar // Josephine

• Svar på tråden sgi baserat på jobb innan studietid eller enl sommarjobb ?
  • Försäkringskassan

Hej!

När vi ska besluta om din ersättning inför föräldraledigheten kommer vi att utreda något som kallas 240-dagarsvillkoret. För att få föräldrapenning över grundnivå (180 kronor per dag) måste man ha arbetat och därigenom varit försäkrad för en sjukpenning över 180 kr per dag i minst 240 dagar före barnet föds. Vi behöver därför få in uppgifter om den inkomst och sysselsättning som du har haft under den här tiden. Om du har studerat med studiestöd från CSN under den här tiden kan det vara aktuellt att utreda den inkomst du hade innan du påbörjade dina studier. Du kan skicka in en bilaga där du förklarar hur din situation har sett ut med arbete och studier. 

Vi har 30 dagars handläggningstid från dess att vi har fått alla uppgifter som behövs. 

Hälsningar
    Otto, handläggare

Svar på tråden sgi baserat på jobb innan studietid eller enl sommarjobb ?