• Bonzan

Många kraftig förvärkar i v 28, hjälp!

Jag väntar mitt andra barn och denna graviditet är helt annorlunda.
    Med sonen hade jag förvärkar i slutet men enbart sammandragningar innan, denna gång har jag haft sammandragningar sen v 20.
    Men de senaste 2 veckorna har jag kraftiga förvärkar som jag måste andas igenom och i vissa fall ta citodon för att få dem att släppa då alvedon inte hjälper alls.
    Känns ju så fel att åka till förlossningen för en så fånig sak men finns det någon som varit med om detta.
    Vad ska jag göra? Jag står snart inte ut mer.

• Svar på tråden Många kraftig förvärkar i v 28, hjälp!
  • emmak

Fånigt? Vet inte om jag håller med om att det är fånigt.
    Jag tror knappast du vill att bebisen ska födas redan!?
    Förvärkar såpass tidigt ska inte göra ont. Inte så ont att man måste andas igenom det.
    Jag tycker du ska ringa in och prata med förlossningen.

• MammaLkpg

Absolut inte fånigt att oroa sig, däremot förstår jag inte varför du skriver här på fl ist för att ringa förlossningen och fråga? Ring nu!Glad

• malias

Ja ring o hör om du kan komma in. Har man så jobbiga förvärkar behöver man kolla om det är nån påverkan på livmodertappen. Ring, ring! Du är inte alls fånig.
    Lycka till!

• Bonzan

Nu har jag kommit hem efter en koll hos läkaren och måste varva ner. Livmoderhalstappen har börjat mjuknat så vilar jag inte kan det bli tal om kortisonsprutor för bebisens lungor eftersom den kan komma när som helst annars. Är det något som fått barn så här tidigt? Vilka komplikationer tillstötte?

• Bonzan

När jag skrev detta inlägg vara jag i vecka 28 och v 34 föddes vår fina lilla pojke, han hade hjärtfel men mår bara bra och när man ser honom nu är det svårt att tro att han fick en så tuff start på livet. 
    Han är stark som en oxe och vildare än vildaste, nu ska han dessutom bli storebror

Svar på tråden Många kraftig förvärkar i v 28, hjälp!