• Hansa268

Bör man informera bm om att man kontaktat förlossningen

Hej hej! Detta är min första graviditet, och allt har varit prima! jag är i vecka 25 +5 Men så igår fick jag för mig att raka mig där nere. Sen gick jag o min sambo på middag vi gick dit och hem. När vi kom hem vid halv ett så såg jag att det var lite blod i trosan. Vi visste varken ut eller in var det pga rakningen, de långa promenaderna, eller tja. Vi ringde iaf förlossningen efter lite googlande. De frågade massa frågor om sammandragningar, mensvärk, fostervatten osv. Eftersom detta är min första graviditet har jag inte den blekaste om hur sammandragningar känns. Så ja sa nja nej. De sa får jag ont och blöder mer så skulle jag kontakta dem igen. Annars behövde jag inte oroa mig. Efter samtalet var vi sjukt nojjiga o jag tyckte jag hade sammandragningar ( hur nu detta känns hehe). Vi sov knappt ngt sambon vakade typ hela natten. Iaf idag mår jag bra hade lite värk på morgonen. Inget blod. Lite bubblig i magen, men tror det beror på att jag känner efter hela tiden Men ska jag ringa BM och berätta eller vänta o ser hur det är. Eller kan man helt sonika lita på förlossningen. Eller bör Bm informeras? Vi ska dit om två veckor. Ja här nojjas det på, suck. Och ja haha inget mer rakandes här inte! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bör man informera bm om att man kontaktat förlossningen
  • kallevallevanna

Du behöver inte informera bm om att du ringt förlossningen. Du kan eventuellt berätta det när du ska dit nästa gång :)

Det är inte lätt att veta när det är första barnet (och faktiskt inte andra, eller tredje heller. För det kan vara så grymt olika).
    Men eftersom du inte har mer ont idag så tror jag inte att du behöver oroa dig alls. Hade det varit något, så hade det troligen kommit mer blod och/eller så hade du haft mer ont.
    Lycka till! =)

• Rosa pantern

Det låter helt ofarligt tycker jag. Har du sammandragningar känner du det! Ta det lugnt o vänta du påriden hos bm!

• Minza83

en sammandragning känns, livmodern kniper åt runt barnet och magen blir som en hård boll..
    är det ihop med typ mensvärk så bör man åka in för en koll..
    är det utan och inte regelbundet så är det bara lvm som övar inför vad som komma skall..

håller tummarna att det inte ska komma något mera! 

Svar på tråden Bör man informera bm om att man kontaktat förlossningen