• Mästaren

Facebook -vilka uppdateringar vill du se från dina vänner?

Det finns en tråd om vilka statusar som irriterar mest på Facebook, någon ställde en berättigad fråga -men vad vill ni se egentligen? Faktiskt en ganska bra fråga, vad blir ni glada av att se från era vänner!     

• Svar på tråden Facebook -vilka uppdateringar vill du se från dina vänner?
  • Enniie

Jag kan svara ärligt; ALLT! Inget är speciellt intressant, men det är alltid kul att läsa vad folk har för sig.

• Mästaren

Det jag kommer på just nu ... 

Jag bir glad av bilder på saker de har gjort (pysslat, sytt, snickrat)
    En vardaglig uppdatering som verkar uppriktig och utan slentrian kan vara trevlig
    Bilder från vardagen (om det inte är spamming ) 
    Länkar till intressanta nyheter  

• Pudding
    Mästaren skrev 2012-07-23 16:48:01 följande:

En vardaglig uppdatering som verkar uppriktig och utan slentrian kan vara trevlig
    Ungefär som jag själv!

Kan tillägga att jag ser gärna tips på kultur som man har tagit del av, typ föreställningar, filmer, böcker, musik etc. 
  • Mästaren

Så blir jag glad av raka känsloutbrott vare sig det handlar om glädje eller ilska, liksom bara att det kommer från hjärtat och genom tangentbordet och utan krumelurer ...

• EvelinasSyster

När någon uppdaterar nånting roligt som hänt dem blir jag väl glad... Annars vill jag väl se allt möjligt, även sånt som jag stör mig på Vad vore livet om man inte fick störa sig på nånting

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Agaton Sax

När vänner lägger upp foto från tex födelsekalas, semester eller grattar varandra.

Kanske några länktips, berättar något kul de varit med om under dagen eller att vänner skickar meddelande.

Små videos på barnbarnen när de gjort eller sagt något roligt.

Tycker också det är kul när vänner som inte bor i Sverige uppdaterar med foto från familjen + ett förnämligt sätt att hålla kontakt med människor.

Ja det som tillför glädje helt enkelt......       

• trasdocka
    Mästaren skrev 2012-07-23 16:48:01 följande:

Det här var bra exempel.
  • PolyPond

Jag vill läsa självironiska kommentarer om vad som händer mina vänner och bekanta i livet, jag vill bli påmind om när de fyller år, kolla på en och annan rolig bild och få artikellänkar och (helst roliga) kommentarer om dessa och andra omvärldshändelser. Jag gillar också att läsa vänskapligt gnabb som kan komma till följd av dessa kommentarer.

• FruBlöjor

Jag älskar att se mitt namn överallt. Att de ska skriva om mig, hur bra och underbar jag ärSkrattande. De får gärna skriva om familjedrama, jag gillar action.

• Paksenarrion

Bilder på mina släktingars barn som jag tyvärr inte kan träffa så ofta som jag önskar (de bor långt bort), likadant vänners barn

Okej, kanske inte femton ggr dag eller femton foton per dag men några stycken

Jag gillar att läsa om när folk reser, vad de besöker (gärna vad de tyckte om det som de besökte).

Jag läser gärna om saker som "jag väntar barn" eller "nu har lilleman kommit" (sparar så mycket tid att läsa det där istället för att föräldrarna ska meddela femtielva personer via sms eller dylikt).

Att folk köpt hus, ska flytta,

Hmm, ganska glada saker antar jag.... Men folk får absolut gärna skriva om mindre roliga saker också men det känns mer privat och jag vet aldrig vad jag ska svara då för jag vet inte hur mycket det är okej att skriva som andra läser...

• Bubbles

Jag gillar alla statusuppdateringar men speciellt glada såklart =)
    Jag tycker en del är överdrivet personliga och utlämnande men de är ju kul på sitt sätt. Stör jag mig tar jag bort dem, enkelt va ;)

• Malleh

Jag gillar folks positiva vägar i livet.
    Exempelvis om de hittat jobbet de vill ha, eller stora nyheten att de väntar barn eller ja andra stora nyheter utan att de är så negativa.
    Nästan alla statusar som kommer upp på min fb är antingen bilder på barn i lekparker, statusar om hur kryptiskt arga/besvikna de är och alkoholbilder.
    Skulle vara kul att se något postitiv någon gång. Händer bara sådär 1 varannan vecka, resten är samma sak.

Menar inte heller egentligen att bilder på barn i lekparker är sådär jättetråkiga, men tråkigt att se sådana bilder flera ggr dagligen. Oftast samma ungar också.
    Ser man dem lite mer sällan är det kul.

• Björckan

Jag tycker om att läsa när mina vänner råkat ut för komiska eller roliga situationer. När man kan få skratta lite med dem.

Jag tycker om att kunna hålla mig uppdaterad om vad de vänner som bor långt bort gör. Särskilt bilder på deras barn.

Jag tycker om när man får tips på tänkvärda och rörande dikter, bilder, eller intressanta artiklar.

• Barn02

Har hört talas om att dom ska Bojkotta facebock en tid framöver nu. En lång tid frmöver nu. Har läst det på nätet, tidningarna, rykte, sociala medier o.s.v.

• Gerd H

Vad fan har ni på fb då att göra??? Man behöver inte gilla sidor om man inte vill, det går och blockera de sidor man inte vill läsa. Löjlig jävla tråd det här..ingen tvingar er att vara där och störa er på andra. Väx upp.....

• sär skriven
    Gerd H skrev 2013-05-29 18:33:31 följande:
    Vad fan har ni på fb då att göra??? Man behöver inte gilla sidor om man inte vill, det går och blockera de sidor man inte vill läsa. Löjlig jävla tråd det här..ingen tvingar er att vara där och störa er på andra. Väx upp.....
    Sicket jävla självmål.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Madden87
    Mästaren skrev 2012-07-23 16:44:00 följande:

Det finns en tråd om vilka statusar som irriterar mest på Facebook, någon ställde en berättigad fråga -men vad vill ni se egentligen? Faktiskt en ganska bra fråga, vad blir ni glada av att se från era vänner!     

Blir glad av något positivt. Kan vara lätt deprimerande att läsa om bortgångar etc. Så glada saker vill åtminstone jag läsa! :)
  • Anonym (Folk_som_tillför)

Jag vill se folk som tillför något av värde, egna funderingar och tankar kring saker, inte visdomsord och aforismer som masspostas av folk som knappt ens förstår vad orden de postar innebär eller som inte själva lever som de lär. Bilder på dagens middag, restaurang/ pizzeriabesök och bilder på husdjuren är jag också sedan länge duktigt trött på.

Avskyr "hjärndöa" människor som bara flyter med strömmen.

Svar på tråden Facebook -vilka uppdateringar vill du se från dina vänner?