• Anonym (Ledsen)

Skulle detta vara okej för dig? (flirt på fest?)

Deltog i helgen på ett bröllop och festen efteråt hölls i ett tält med 100st närvarande vänner och släkt till både brud och brudgum.

1) Jag och min respektive var där och satt placerade mitt emot varandra vid långbord i ett partytält. Snett emot honom satt en singeltjej (okänd för oss båda) som min karl direkt fick ögonen på (enligt mig). När alla tagit varsin bit av tårtan (alltså runt 21-22-tiden på kvällen efter middag och vin till maten), kommenterar denna tjej att hon råkade få med sig många av dekorationsrosorna som fanns på tårtan.
    "Men det var bara bra, en söt och fin tjej som du ska ha rosor" säger min karl (vilket jag hör honom säga trots prat och sorl runt bordet).

Låter detta passera utan kommentar och utan att visa utåt att jag tar åt mig, fortsätter vara glad och gullig mot min karl. Hade han sagt något sånt till tex bruden "så himla fin och söt du är ikväll" så hade det varit helt okej. Han pussade också bruden på munnen (vid traditionen pussa brud eller brudgum när någon lämnar festen tex för toabesök) trots att alla andra pussade på kinden. Detta är heller inget jag alls bryr mig om, jag anser mig inte vara petigt svartsjuk så länge det liksom inte är något mer i luften.

2) Kommer in i bartältet lite senare på kvällen och ser min karl och singeltjejen så och prata för sig själva. Jag minglar själv runt lite där och surrar med folk och de står hela tiden och pratar. Sen kommer han fram till mig och vill ha pengar för han ska bjuda singeltjejen på något i baren. (Jag har pengar för oss båda i min väska). Jag ger honom pengar och de går och handlar. Han frågar om jag vill ha något också, men jag är inte sugen just då. Tillslut blir jag less å se dem surra ihop, så jag går tillbaka till "huvudtältet" och dansar disco. 

3) När en längde tid passerat och ingen av de två synts till går jag tillbaka till bartältet, men där är de inte. Det är 8 grader ute så det finns inte så många andra ställen att vara än någon av de två tälten. Jag bestämmer iaf att gå på toa, vilket är i en byggnad (där det är just bara toaletter). På vägen dit ser jag min karl och singeltjejen vid en bil med öppen baklucka. Hon står med armarna innanför hans kavaj, i princip runt hans midja. Där står också en manlig vän till min karl, det är hans bil.

Han förklaringar till dessa  grejer är att

1) han tyckte tjejen såg ledsen och ensam ut (vilket jag aldrig såg henne vara, jag pratade en del med henne i början och hon var väldigt social, utåtriktad, en glad och trevlig tjej). 

2) de delat på hennes dricka, trots att de befann sig i bartältet och han borde kunna köpa eget. Därför ville han bjuda henne sen. 

3) att min karl och hans vän gått till bilen för att "skåpsupa" i bakluckan och singeltjejen hakade på. Sen diskuterade de kostymvalitet och att hon höll på att undersöka fabrikatet på hans kostym då hon tyckte det såg ut att vara bättre kvalitet än vad som borde vara fallet då han berättade vart han handlade. (Hon är butikschef på en klädkedja)

Hur skulle ni känna er för det inträffade och vad anser ni om hans förklaringar?  

• Svar på tråden Skulle detta vara okej för dig? (flirt på fest?)
  • Hillbillie
    Mary2940 skrev 2012-07-24 15:26:27 följande:
    SkrattandeSkrattande Eller varför inte passa på om man hamnar brevid en gynekolog på en fest att göra den där årliga undersökningen man alltid skippar??Flört

Va? Skippar du årets höjdpunkt...?
  • viseversa

Nej jag hade INTE accepterat det från min sambo. INGEN ska kladda på honom. Och tillåter han det och står och håller om en annan tjej som han dessutom flirtat med hela kvällen ja då skulle det bli ett jävla liv!

• Anonym
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-07-24 12:39:27 följande:
    Över vårt liv ihop och det han tycker han gör för mig. Mest är det väl ett talesätt, han tycker alltså att jag klagar för mycket, tar upp saker till diskussion som jag inte tycker fungerar i vårt förhållande. Att om jag bara var mer tolerant så skulle vi ha det bra. Och om jag låg med honom oftare så skulle han bli nöjdare och mer villig att göra saker för mig.

Vad skulle han bli villigare att göra i utbyte mot sex?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2012-07-24 18:23:52 följande:

Vad skulle han bli villigare att göra i utbyte mot sex?
    Var väl mest när vi bodde ihop. Jag kände inte att vi delade ansvaret för framförallt sysslorna i hemmet.
    Han var inte villigt att på något sätt möta mig där. Tex tänkte jag att vi kunde göra upp ett schema med sysslor så vi hade dem fördelade mellan oss, och kompromissat om hur ofta olika saker skulle göras. För att jag skulle slippa tjata och känna mig frustrerad. Men en sån lista ville han inte veta av, det gjorde honom stressad, han ville göra saker när han kände för det.

Däremot ville han gärna ha ett sexschema hur ofta vi skulle ha sex, eftersom han inte tyckte det var nog ofta (och ja det var väldigt sällan, jag kände mig typ utbrännd). Gick med på det, för jag ville försöka möta hans önskningar, men slutade då det vart så att jag nästan grät efteråt eftersom jag kändé det som jag gjort det mot min vilja.  
  • Pinguicula

Jag tycker du ska läsa igenom allt det du skrivit här i tråden. Gör det och sedan tror jag du förstår att du redan har bestämt dig. Du behöver bara göra slag i saken.

• Anonym (Ledsen)
    Hillbillie skrev 2012-07-24 15:23:50 följande:

Här tror jag faktiskt att du slog huvudet på spiken! Han kanske inte kunde (eller vågade) formulera det så rakt som du, men förmodligen var det nog så det var, skulle jag gissa.

"Kollade fabrikatet på hans kavaj" ...haha hur pinsam förklaring som helst, ÄVEN om hon faktiskt jobbar med kläder. Ungefär som att en tandläkare skulle kolla mina lagningar på nån fest....

Han säger om och om igen att han absolut inte flirtade med henne. Att det absoluit inte var så som jag beskrev ovan. Och ja, det låter verkligen som konstigt att hon kollade in fabrikatet på hans kavaj, men är dte verkligen helt omöjligt att det var så då?
  • Anonym (Ledsen)
    YummyMami skrev 2012-07-24 15:27:23 följande:
    Nåja han behöver ju inte säga det, du är stor flicka och kan räkna ihop det och ovanpå det så har du din magkänsla. Jag har svurit mig blå alla de gånger när jag inte har lyssnat på min magkänsla, hur är de me dig? Är det en sådan som brukar ha rätt för dig?

Nja, jag litar inte riktigt på mig själv i detta fall faktiskt. Jag VET inte, men bara ovissheten är så jobbig att jag funderar på att bryta upp bara därför. Inte bara pga denna händelse heller, det är också massa annat som gör att jag funderat på om vi verkligen är rätt för varandra,
  • Anonym (Ledsen)
    viseversa skrev 2012-07-24 16:46:11 följande:
    Nej jag hade INTE accepterat det från min sambo. INGEN ska kladda på honom. Och tillåter han det och står och håller om en annan tjej som han dessutom flirtat med hela kvällen ja då skulle det bli ett jävla liv!
    Mer hon som höll om honom måste jag säga.Alltså hade armarna in under hans kavaj och somj ag uppfattade stod hon och höll armarna runt honom, medan han menar att hon letade fabrikatet. Det stod också en annan kompis till min karl bredvid, så skulle de rent hångla får manväl anta att de skulle gått undan för sig själva. Och det tror jag faktiskt inte att han skulle gjort när jag var där på samma fest.
  • Anonym (Ledsen)
    Mary2940 skrev 2012-07-24 15:26:27 följande:
    SkrattandeSkrattande Eller varför inte passa på om man hamnar brevid en gynekolog på en fest att göra den där årliga undersökningen man alltid skippar??Flört
    En förklaring så god som någon att lagra i mitt minne. När han kommer på mig nästa gång. "Nä men alltså han är bara gynekog, han skulle bara kolla in statusen där nere, det är inget mer med det" Flört
  • Hillbillie
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-07-24 21:59:38 följande:
    Mer hon som höll om honom måste jag säga.Alltså hade armarna in under hans kavaj och somj ag uppfattade stod hon och höll armarna runt honom, medan han menar att hon letade fabrikatet. Det stod också en annan kompis till min karl bredvid, så skulle de rent hångla får manväl anta att de skulle gått undan för sig själva. Och det tror jag faktiskt inte att han skulle gjort när jag var där på samma fest.

Alltså...det är ju såklart möjligt att hon gjorde det...även om det verkar väldigt långsökt. Hade det inte varit enklare att bara ta av sig kavajen nån minut då, t ex...?

Kan ju hända att det var på hennes initiativ också, hon kanske ville ta tillfället i akt till lite kroppskontakt ("stå still, jag ska bara känna lite...") Man får vara glad att hon inte sålde kalsonger...

Annars brukar ju klassikern vara att han skulle värma henne för hon frös...men det kanske var för varmt för den? 
  • Ruggugglan

Nej, det hade inte varit okej för mig.

• Anonym (Ledsen)
    Hillbillie skrev 2012-07-24 22:56:38 följande:

Alltså...det är ju såklart möjligt att hon gjorde det...även om det verkar väldigt långsökt. Hade det inte varit enklare att bara ta av sig kavajen nån minut då, t ex...?

Kan ju hända att det var på hennes initiativ också, hon kanske ville ta tillfället i akt till lite kroppskontakt ("stå still, jag ska bara känna lite...") Man får vara glad att hon inte sålde kalsonger...

Annars brukar ju klassikern vara att han skulle värma henne för hon frös...men det kanske var för varmt för den? 

8 grader ute, vi bor i norrland, har knappt varit varmare på hela sommaren. Så kanske därför kavajen inte åkte av... Och jo de säljer kalsonger där hon jobbar också, så kanske borde jag vara glad att jag inte såg henne med händerna nere i hans brallor...
  • Blåbär0103
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-07-24 12:28:41 följande:

Jag vill inte hamna i nåt svartsjukespel där vi ska hålla på och göra varandra svartsjuka, hamna i gräl när vi är ute tillsammans osv.

Vi bor redan isär som sagt, men vi ser det som att vi är särbos. Men jag funderar som sagt starkt på att avsluta helt. 

Det gör du rätt i !
    Bryt ALL kontakt så skall vi se hur länge det dröjer innan han ångrar sig och kontaktar dig ( om han nu lyckas nå dig för att du skall hålla dig undan, hihihi ). 
  • Anonym (Ledsen)
    Blåbär0103 skrev 2012-07-25 01:13:52 följande:

Det gör du rätt i !
    Bryt ALL kontakt så skall vi se hur länge det dröjer innan han ångrar sig och kontaktar dig ( om han nu lyckas nå dig för att du skall hålla dig undan, hihihi ). 

Vi har ju barn ihop som bor varannan vecka, så nog kommer vi att höras, bryta och inte höras går inte.

Och hur menar du med ångrar sig? Han vill ju vara tillsammans säger han. Och han står fast vid att han verkligen inte gjorde något fel på festen i lördags, eller i övrigt.  

• Anonym (Ledsen)

Och jo jag pratáde med honom igår och sa att det borde vara slut. Att jag känner att det inte fungerar. Kan dock inte säga att det känns bra att ha brutit.. Legat och gråtit hela natten, och har en klump i magen. Har nu två veckor semester då vi är lediga båda två, som jag sett fram emot (knappt haft semester tillsammans senaste somrarna). Känns mest bara tugnt nu. 

Men det känns ju inte som det funkar när vi är tillsammans heller så.... Eller jo mellan varven har vi det superbra, men sen dyker det alltid upp grejer som gör att jag känner att "nä, är det här verkligen det jag vill ha?", och då jag tycker att han inte respekterar mig. Så det gäller väl att stålsätta sig och tänka som i låten melissa horn har  "jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra" Gråter

• Mary2940
    Hillbillie skrev 2012-07-24 15:50:29 följande:
    Va? Skippar du årets höjdpunkt...?
    SkrattandeSkrattande
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-07-24 22:02:02 följande:
    En förklaring så god som någon att lagra i mitt minne. När han kommer på mig nästa gång. "Nä men alltså han är bara gynekog, han skulle bara kolla in statusen där nere, det är inget mer med det" Flört
    Ja typ så....Flört
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-07-24 21:59:38 följande:
    visst, det kanske egentligen inte är nåt att hetsa upp sig för MEN när man har det dåligt tillsammans är det väldigt osmart att göra saker som spär på osäkerhet eller jobbiga känslor.
    Vad jag inte förstår är varför han inte "drog med dig" mer i umgänget med henne? Om vi är på fest och min man står och pratar med en tjej, kan han mycket väl dra in mig i samtalet om jag kommer fram eller att han inte står och hänger med henne hela jävla kvällen....  
  • Khaleesi

Sänder en sån där jäkla fånig styrkekram till dig TS. Jag förstår att du inte har det lätt nu, även om jag är övertygad om att du har fattat rätt beslut. Man ska som sagt inte värdera sitt förhållande utifrån hur bra man mår när allt är på topp, utan snarare efter hur man klarar av den grå vardagen, och vilka slitningar som förekommer. Ert förhållande verkar ha sugit väldigt mycket energi ur dig, och så ska det inte vara. Man ska vara tillsammans för att det får en att må bättre. Att känna att man blir respekterad av sin partner är ett absolut minimum!

Försök att se framåt, och fokusera på allt roligt du kan göra med ditt liv nu när du är fri att styra själv, utan att ta hänsyn till svartsjuk pojkvän och utan att behöva må dåligt av att någon försöker trycka ner dig.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (jormi)
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-07-25 10:05:55 följande:

Och jo jag pratáde med honom igår och sa att det borde vara slut. Att jag känner att det inte fungerar. Kan dock inte säga att det känns bra att ha brutit.. Legat och gråtit hela natten, och har en klump i magen. Har nu två veckor semester då vi är lediga båda två, som jag sett fram emot (knappt haft semester tillsammans senaste somrarna). Känns mest bara tugnt nu. 

Men det känns ju inte som det funkar när vi är tillsammans heller så.... Eller jo mellan varven har vi det superbra, men sen dyker det alltid upp grejer som gör att jag känner att "nä, är det här verkligen det jag vill ha?", och då jag tycker att han inte respekterar mig. Så det gäller väl att stålsätta sig och tänka som i låten melissa horn har  "jag saknar dig mindre och mindre, det kommer annat emellan och det är bra" Gråter

Hej TS, är du kvar? Är i väldigt liknande sits och undrar hur det gick sedan. Om ni har en bra relation kring barnet nu och så.

Men visst, tråden är 12 år gammal.
Svar på tråden Skulle detta vara okej för dig? (flirt på fest?)