Skulle detta vara okej för dig? (flirt på fest?)
Deltog i helgen på ett bröllop och festen efteråt hölls i ett tält med 100st närvarande vänner och släkt till både brud och brudgum.
1) Jag och min respektive var där och satt placerade mitt emot varandra vid långbord i ett partytält. Snett emot honom satt en singeltjej (okänd för oss båda) som min karl direkt fick ögonen på (enligt mig). När alla tagit varsin bit av tårtan (alltså runt 21-22-tiden på kvällen efter middag och vin till maten), kommenterar denna tjej att hon råkade få med sig många av dekorationsrosorna som fanns på tårtan.
"Men det var bara bra, en söt och fin tjej som du ska ha rosor" säger min karl (vilket jag hör honom säga trots prat och sorl runt bordet).
Låter detta passera utan kommentar och utan att visa utåt att jag tar åt mig, fortsätter vara glad och gullig mot min karl. Hade han sagt något sånt till tex bruden "så himla fin och söt du är ikväll" så hade det varit helt okej. Han pussade också bruden på munnen (vid traditionen pussa brud eller brudgum när någon lämnar festen tex för toabesök) trots att alla andra pussade på kinden. Detta är heller inget jag alls bryr mig om, jag anser mig inte vara petigt svartsjuk så länge det liksom inte är något mer i luften.
2) Kommer in i bartältet lite senare på kvällen och ser min karl och singeltjejen så och prata för sig själva. Jag minglar själv runt lite där och surrar med folk och de står hela tiden och pratar. Sen kommer han fram till mig och vill ha pengar för han ska bjuda singeltjejen på något i baren. (Jag har pengar för oss båda i min väska). Jag ger honom pengar och de går och handlar. Han frågar om jag vill ha något också, men jag är inte sugen just då. Tillslut blir jag less å se dem surra ihop, så jag går tillbaka till "huvudtältet" och dansar disco.
3) När en längde tid passerat och ingen av de två synts till går jag tillbaka till bartältet, men där är de inte. Det är 8 grader ute så det finns inte så många andra ställen att vara än någon av de två tälten. Jag bestämmer iaf att gå på toa, vilket är i en byggnad (där det är just bara toaletter). På vägen dit ser jag min karl och singeltjejen vid en bil med öppen baklucka. Hon står med armarna innanför hans kavaj, i princip runt hans midja. Där står också en manlig vän till min karl, det är hans bil.
Han förklaringar till dessa grejer är att
1) han tyckte tjejen såg ledsen och ensam ut (vilket jag aldrig såg henne vara, jag pratade en del med henne i början och hon var väldigt social, utåtriktad, en glad och trevlig tjej).
2) de delat på hennes dricka, trots att de befann sig i bartältet och han borde kunna köpa eget. Därför ville han bjuda henne sen.
3) att min karl och hans vän gått till bilen för att "skåpsupa" i bakluckan och singeltjejen hakade på. Sen diskuterade de kostymvalitet och att hon höll på att undersöka fabrikatet på hans kostym då hon tyckte det såg ut att vara bättre kvalitet än vad som borde vara fallet då han berättade vart han handlade. (Hon är butikschef på en klädkedja)
Hur skulle ni känna er för det inträffade och vad anser ni om hans förklaringar?