• 42an

Biologiska barn och äd

Hej,funderar på äd. Har 2 biologiska barn som kommit till med ivf. Nu är mina ägg kaputt och ÄD är vårt enda alternativ om vi skall få ett 3:e. Funderar dock på om man är tokig som ger sig in i detta. Är det kanske bara ett "sista" alternativ om man verkligen inte kan få barn på annat sätt? Sätter man sig i ett konstigt läge med barn som är "halvsyskon". Har ni tänkt tala om för barnen hur det ligger till?  
    Vill nu verkligen poängtera att jag inte dömer någon eller är hårdhjärtad eller tycker att äd-barn är mindre värda utan eg bara "tänker högt" och undrar hur ni andra tänker.
    Tacksam för era tankar. Kram till alla som kämpar! 

• Svar på tråden Biologiska barn och äd
  • NKmamma

Nej det tycker jag inte.
    I vårt fall var det vårt enda alternativ då vi inte får adoptera.
    För oss är det inget konstigt alls
    Äldsta ser sin lillasyster som sitt syskon,
    Min stora tjej har hela tiden vetat om vår resa fram till att vår lilla tjej föddes.
    Vi pratar regelbundet med lilla om hur det gått till naturligtvis på ett sätt som hon förstår.

• Gaaaa

Har man ork så go for it!!

Vi funderar också på det fast det skulle bli vårt första barn. Men för en månad sedan så hörde jag talas om ett hormon DHEA som förbättrar kvaliten på äggen ökar chanserna att få ägg och slemhinnan blir ev tjockare.

De säger ju att efter 25 år så minskar chanserna att bli gravid, men att dhea ersätter vad det nu är som minskar efter åren. Det tar 3 månader att bygga upp ägg och äggblåsa och doseringen ligger på 50-75.

Tabletterna har jag beställt från USA och de är mycket billigare än ÄD 3-4 månader tänker jag prova detta sedan får vi se..

Man kan läsa mer om DHEA här inne eller så kan man googla.

Lycka till med allt!

• Bellini2

Ett av mina tre barn kom till genom ÄD, ingen vet något om hur det gick till. 

Lycka till!

Svar på tråden Biologiska barn och äd