Pentra skrev 2012-10-24 09:32:56 följande:
Dina uttalanden om att denna information skulle vara sammelsurium och religiösa grubblerier är så långt från den verkliga sanningen som man kan komma gällande det jag tidigare skrivit om i denna tråd. Dessa fakta, om att det är av yttersta vikt att människan inte får fråntas sitt liv i förtid utan att den måste få leva så länge som det är ämnat (vilket borde vara en insikt som är självklar för varje kunskapstörstande och logiskt tänkande människa), bygger otvivelaktigt på mycket långtgående och gedigen forskning. Detta rör sig alltså inte om någon tro och inte heller om några påhitt utan är reella och ofrånkomliga faktum som bygger på en verklig grund. Vill du, trots detta, sätta dig över dessa vetenskapsmäns upptäckter och kunskaper, som hörrör från efterforskningar genom årtusenden, så får du stå för det själv… Men jag vet också att detta fundamentalt viktiga rubbar vissa människors egen uppdiktade världsbild och/eller inkräktar på deras eget uppmålade ego mot omvärlden och/eller detas egen prestige så till den grad att de inte klarar av att se och ta åt sig dessa verkliga sanningar... . Salome, Pentra
fast det finns faktiskt inga absoluta faktan, kunskap och fakta är till för och ska kunna verifieras eller falsifiserar gång på gång
fakta ska utmanas och ständigt uppdateras!
och om det där verkligen var fakta så skulle du kunna visa inte bara en, utan flera källor, undersökningar, forskningsinstitut som har hand om det, namn på forskare, tidskrifter där teorin publicerats och diskussioner där teorin bearbetats och utmanats.
för att kalla något fakta så kan du inte bara säga "det är så för att jag säger så"
för det håller inte. det vet vilken "kunskapstörstande och logiskt tänkande människa" som helst!
och varför skriver du "Salome"?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Salome
låter ganska religiöst för mig!