• Wikingblood

Om dotter blir utnyttjad sexuellt?

Hej familjeliv.se, har läst här ett tag nu och bestämde mig för att göra ett konto.

Vad skulle ni göra om ni hade en 16 årig dotter som blir sexuellt utnyttjad av en kriminell gängmedlem som är i 20-25 års åldern? Hon har mått dåligt en tid för hon är kär i honom och han håller på med andra tjejer samtidigt, vilket hon är medveten om.

Hon är också medveten om att han är kriminell, gängmedlem, knarkare och kvinnomisshandlare. Jag kan ju inte anmäla honom för hon har ju haft samlag frivilligt och när jag försöker prata med henne om det så får hon såna utbrott och skriker att hon aldrig haft eller har kontakt med honom.

Jag kommer liksom ingenstans, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Om dotter blir utnyttjad sexuellt?
  • lykantrophona

Om det var frivilligt, hur är det sexuell utnyttjan? Speciellt som hon verkar medveten om vad han sysslar med, även om hon inte har mognaden för att inse att det finns bättre killar.

Du ska inte tjata om det, det kommer få henne att hålla fast hårdare vid sin kille istället. Däremot så kan du försöka plantera ut information om problemen med knark, kriminalitet etc. Råka glömma en broschyr på köksbordet typ, eller kolla på något tv-program som handlar om kvinnor som levt med våldsamma män när hon är hemma. ;) Försök få det att bli hennes beslut, för om hon tror att du försöker bestämma åt henne så kommer hon motsätta sig.

Men om du nu vet att han sysslar med kriminella saker, varför inte anmäla honom för typ narkotikainnehav eller vad det nu är han sysslar med? Om det är grova brott så kanske han hamnar i fängelse tillräckligt länge för att din dotter ska få lite mer vett.

• Súdamerika

Man blir inte sexuellt utnyttjad om man går med på sex, hur töntig den andra parten må vara.

Förlovad till min Jaded och hennes byst! :D :D
  • I Walk The Line

Om man inte är minderårig, då är det våldtäkt av barn. Och man kan bli sexuellt utnyttjad även om man "går med på det" när man är så ung.
    Jag skulle se till att dottern inte träffar den människan. Hon är bara 16!

Svar på tråden Om dotter blir utnyttjad sexuellt?