• Nadja93

Baby showers i Sverige?

Hejsan alla fina mammor och gravida! 
    Jag har sett på tv att i usa så har man baby shower tills barnet kommer, Då man gör lekar, ger presenter och gissar när bebisen kommer att födas.. Tänkte höra med er ifall ni funderar på att ha en sån eller om ni varit med på en?

Skulle tycka att det var roligt att ha en sådan Glad 

• Svar på tråden Baby showers i Sverige?
  • Yiskah

Mina vänner anordnade en babyshower för mig! Min bästa vän (som hade "bokat bord för att vi skulle ut och äta") kidnappade mig, med ögonbindel och allt, hem till en annan vän där mina närmaste vänner var! De hade bakat så fina bebisrelaterade tårtor och cupcakes, pyntat så vackert, jag fick massor av presenter och vi lekte en lek. Med hjälp av ett snöre skulle alla deltagare ögonmåtta omkretsen på gravidmagen och klippa av snöret efter den längd de trodde passade. Det var väldigt roligt, med väldiga skillnader mellan deltagarna ;) Vinnaren vann en liten giftbag. Jag blev filmad när jag blev ledd in i vardagsrummet och även min reaktion när ögonbindeln kom av - priceless :D Mycket, mycket uppskattat.

• Sapato

Mina vänner gjorde en babyshower för mig.
    De hade planerat allt och kom med champagne(alkoholfri) cupcakes, presenter osv.
    Jag var helt oförbered, de hade planerat så sambon höll mig hemma just då
    Jätte mysigt att de gjorde något sådant för mig.

• Emmies mamma

Om jag förstått saken rätt så anordnar man inte sin egen babyshower, utan det gör ens vänner. Uppfattas nog som lite girigt att bjuda in sina vänner för att få presenter till sitt ofödda barn. Visserligen nästan samma sak när man bjuder in till födelsedagskalas men ändå... :)

Då får väl hinta för dina vänner om vad du vill och se vad som händer. Det är säkert jättekul med babyshower.

Lycka till!

Svar på tråden Baby showers i Sverige?