• Anonym (oroligmamma)

Vårdnadstvist

Hejsan allaihopa!

Jag och mitt Ex ligger nu i vårdnadstvist då han bland annat har misshandlat mig i sonens närhet. Jag har nu krävt egen vårdnad då han även sparkat hunden och sonen kommer hem och är smutsig luktar äcklig och dessutom vid 2 tillfällen har haft stooora blåmärken. Alldeles för stora för att vara vad exet säger "han har ramlat"

Någon som varit med om liknande? Fick ni egen vårdnad eller delad ?

• Svar på tråden Vårdnadstvist
  • Anonym

Fast det spelar ju ingen roll om vårdnande bli ensam eller gemensam.... pappan kommer få träffa barnet ändå!

• Anonym (oroligmamma)

Vill börja med att säga att jag inte la ut denna tråden för att få pikar, la ut den för råd och svar ifrån mammor/pappor som gått igenom liknande separationer.
    Det är möjlig att han får träffa barnet med tanke på att det finns umgängesrätt. Men pappan vägrar skriva på dagisplats flyttanmälan. Bor hos sin mamma för att han inte klarar sonen. Har även stulit sonens sparpengar och pass och det är där vårdnadsfrågan kommer in att jag ska få ta besluten. han försöker "sätta dit mig" men det är bara sonen som kommer lida.

• Anonym (2)
    Anonym skrev 2012-07-25 21:50:46 följande:
    Fast det spelar ju ingen roll om vårdnande bli ensam eller gemensam.... pappan kommer få träffa barnet ändå!
    Fast om han gjort barnet illa kommer han att få träffa barnet endast i närvaro av kontaktperson.
  • Anonym (oroligmamma)

Det vet jag åxå!!!

Tråden är fortfarande för hur vida mammor/pappor fått vårdnaden elelr inte!!! 

• Meland

Du kan få vårdnaden om sonen och ansöka med hjälp av din advokat att pappan inte ska få träffa varken sonen eller dig, men då måste du tyvärr leva under sekretesskydd

• h8him

Har han gjort illa sonen, finns vittnen, finns anmälningar och domar över misshandeln av dig, och ev. misshandel av sonen?

Misshandelsanklagelser är ganska vanliga i tingsrätten och finns varken vittnen eller domar så brukar tingsrätten inte bry sig nämnvärt om dem.

Varför vill han inte skriva på ansökan? Har du tänkt flytta med barnet och försvåra umgänget?

Svar på tråden Vårdnadstvist