• Anonym

    fortsätta graviditet efter mifegyne!?

    Hejsan!

    Igår tog jag min första mifegyne tablett 200 mg..Skulle fullfölja aborten imorgon MEN nu har jag ändrat mig.
    Har varit hos läkaren idag som talade om för mig att det oftast inte blir några komplikationer MEN att kroppen kan framkalla ett missfall självt av denna tabletten!. Inga skador blir det på fostret utan det ända som kan ske är att man får ett missfall senare.... Är i vecka 14 nu och mår så dåligt över detta.

    Är det NÅGON som har avbrytit en abort pådetta sätt och som vill dela med sig av sina historier?!
    är sååå orolig...

     

  • Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?
  • Anonym (GLAD)

    Jag får inte gå på extra ultraljud förutom ett tillväxtultraljud som jag ska på i v 32 för att se så hon hat växt som hon ska :).. Dock har jag varit på en privat klinik för att kolla könet på bebisen och där gjorde de också en scning och även där var allt superbra :).. Jag tror säkert att man skulle få gå på ultraljud hela tiden om de misstänkte att tabletten gör en skada på barnet och de gör man ju inte förutom de i v 32 då:). Går på lika många bm möten som alla andra osv också för den delen, :).

  • Anonym (GLAD)

    Och förresten så är informationen om fortsatt graviditet efter intag av mifegyne på internet värdelös ... Jag fick inte ut något utav det förtoning hur apor och kaniner hade reagerat på den och det gav inte mig mycket ... ;) . Det bästa var att prata med folk som kan saken, tex barnmorskor och läkare.. :)

  • Anonym (me too)

    Hej, Jag gjorde samma sak, tog första tabletten o sen ångra mig. Nu är jag i v.19 och allt är bra. Är så glad att jag läste här för annan info på nätet står att det inte går att ångra sig. Både bm och två läkare försäkrade mig om att det inte ger forsterskador.

  • moiii

    Samma för mig :) nu är jag i vecka 30 och bebisen mår jättebra ! Växer precis enligt kurvan och jag är såå lycklig att jag inte fullföljde aborten :)!!!

  • Anonym (bönan)

    Ts Hur gick det för dig sen? Kunde du fortsätta graviditeten? Jag befinner mig i samma sits nu, har tagit första tabletten (igår) och ska genomföra aborten hemma imorgon men jag fixar det inte. Mår sjukt dåligt och har världens ångest över detta

    Abortkliniken säger att man inte KAN välja, man MÅSTE fullfölja, men jag vägrar... 

  • Anonym (bönan)

    Valde att inte fullfölja med steg 2 i hopp om att kunna fortsätta graviditeten men började ändå blöda och fick ett missfall till följd av tablett 1 igår. Känner mig så trasig efter det här. Hur kunde jag ta tabletten när det kändes så fel!?

  • moiii

    Fick en frisk dotter i januari 2013 som snart ska fylla 7 år! Är det bästa jag har gjort att inte fullfölja aborten efter jag tagit mifegynet...

  • Anonym (Z)
    moiii skrev 2020-01-12 23:04:24 följande:

    Fick en frisk dotter i januari 2013 som snart ska fylla 7 år! Är det bästa jag har gjort att inte fullfölja aborten efter jag tagit mifegynet...[/

    [quote=80160631][quote-nick]moiii skrev 2020-01-12 23:04:24 följande:[/quote-nick]Fick en frisk dotter i januari 2013 som snart ska fylla 7 år! Är det bästa jag har gjort att inte fullfölja aborten efter jag tagit mifegynet...


    Fantastiskt!!

    Började du blöda något efter du tagit första tabletten?
  • Anonym (Undrar)

    Hej. 


    en gammal tråd, men hur har det gått för er alla ? Samma sits, tog tabletten i fredags fullföljde aldrig. fick se på UL idag att fostret vuxit 0,5 cm över helgen. så det verkar ju vara bra. läkaren sa att det kunde ge fosterskdor armar o ben?.och att det var en kritiskt period 2 veckor framåt?.vet inte hur jag ska tänka nu..

  • Anonym (Ledsen)

    Hur har de gått för er ? Tog min för typ 2 dagar sen och har ej blödigt tog den 2/2 och ska ta de andra imorgon den 4/4, men vill inte längre, födde mitt första nu i sep men kan inte ta bort detta vart ska jag ta vägen 

  • Anonym (U)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-04-03 23:08:54 följande:

    Hur har de gått för er ? Tog min för typ 2 dagar sen och har ej blödigt tog den 2/2 och ska ta de andra imorgon den 4/4, men vill inte längre, födde mitt första nu i sep men kan inte ta bort detta vart ska jag ta vägen 


    Tog tabletten och bebisen somnade in av den, var då i vecka 17. :/ men behöver inte bli så för dig
  • Cathariiina

    Jag förstår inte detta, om man har tagit Mifegyne ska man så snart som möjligt - helst omedelbart - ta en stor dos progesteron. Ni som har varit hos läkare, har de verkligen inte upplyst om det och skrivit ut det? I USA kan man få det från Pro Life-organisationerna, men det är möjligt att det motarbetas av läkare och barnmorskor här, eftersom aborten i Sverige nästan ses som ett sakrament...

  • Anonym (Ledsen)
    Cathariiina skrev 2024-04-04 01:33:07 följande:

    Jag förstår inte detta, om man har tagit Mifegyne ska man så snart som möjligt - helst omedelbart - ta en stor dos progesteron. Ni som har varit hos läkare, har de verkligen inte upplyst om det och skrivit ut det? I USA kan man få det från Pro Life-organisationerna, men det är möjligt att det motarbetas av läkare och barnmorskor här, eftersom aborten i Sverige nästan ses som ett sakrament...


    Va nej😔 dom sa att det inte fanns ett annat val när man tagit den, så tog dom andra tabletterna som dom sa och nu ligger jag i sängen i skrivandes stund  och gråter medans jag har fruktansvärt ont, detta är varför jag inte litar på sjukvården längre, dom är så snabba in med tabletten när man säger att man är osäker så man inte hinner tänka klart, var bara i vecka 4 men ändå😔 ville verkligen ej fortsätta men de fanns ju tydligen inget val sa dom😔
Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?