• Anonym (Väntar)

Hur länge ska man vänta på att jobba på sexlivet?

Jag och min man har varit tillsammans i 3år. Första året hade vi väldigt bra sex men sedan kom en massa "livs-problem" som arbetslöshet, ekonomiska problem, sedan för mycket jobb och stress osv. 

Sedan dess har sexlivet ebbat ut i tja 1 gång varannan månad eller var tredje kanske. När vi talar om det leder det ingen vart.

Han säger att det är så mycket stress så han kan inte, "jag vill men jag kan inte" (eller om det bara är en ursäkt som fungerar för honom) Han älskar mig och avgudar mig det vet jag men sexuellt delar vi ingenting längre. När det väl händer är det också värdelöst i min mening.

Han säger: Vi måste bara lösa allt som är nu och så får vi jobba på det sen... Så har det låtit i 2år.. Jag börjar bli less på att vänta? Vad fan ska man göra egentligen, tänk om jag vaknar upp en dag och har "väntat" hela livet?

• Svar på tråden Hur länge ska man vänta på att jobba på sexlivet?
  • Anonym (Lycklig)

Det finns inget värre än att vänta! 

Jag förstår att mycket i livet kan få en att tappa sexlusten.
    Men har man tappat intresset av sin partner totalt, allt som gäller beröring/smek/kramar/pussar. Då är det inte så mycket man har kvar till slut.. 

Jag hade satt ner foten och sagt vad jag behöver för att må bra, känna mig kvinnlig, omtyckt, snygg osv..

Kanske lite leksaker/intim produkter kan få fart på fantasin, och sexlusten sakta kommer tillbaxs.

Jag levde med en man i 10 år. där närhet/sex va lika med noll..
    Vilket resultera i att jag till slut behövde söka de på annat håll.
    Lyckligtvis gick vi skilda vägar till slut och idag lever jag tsm med en man som visar att jag är attraktiv på fler än ett sett, DAGLIGEN!!  

Svar på tråden Hur länge ska man vänta på att jobba på sexlivet?