• spöke

Vilket av dessa pojknamn som slutar på -an gillar du bäst?

Här har jag listat 50 pojknamn som slutar på -an, en populär ändelse bland nyfödda gossar (t.ex. Jonatan, Adrian och Sebastian). Kanske hittar du några nya favoriter här på listan...

Kommentera gärna vilka du gillar/ogillar.

Pojknamn som slutar på -on:
    www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65944586.html
    Pojknamn som slutar på -in: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65944738.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -an gillar du bäst?
  • BinaBurner

Av dessa så röstade jag på Ossian, men finns många fina. Julian och Jonatan ligger också i topp.

• CAL
    viplanerar09 skrev 2012-07-27 22:22:30 följande:
    Ossian finns inte med med skulle röstat på de då vår underbara son heter så ;)
    Ossian finns visst med.
  • Jordgubbssmak

Jag röstar på Fabian av de alternativ du har tagit upp. Min personliga favorit av namn som slutar på -an får ju så klart vara min sons andranamn: Illidan.

• viplanerar09

CAL: då missade jag de ;)

• pyret2012

Eftersom appen inte låter mig se omröstningarna vet jag inte om mitt förslag är med:
    ian
    Superfint enkelt och udda :))

• yellow88

Adrian heter min son, så det tycker jag är finast..+-

Andra namn jag gillar på listan är: Fabian, Johan, Julian, Ivan, Laban, Maximilian, Sebastian..

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥
  • spöke
    SannaMac skrev 2012-07-27 21:34:57 följande:
    Adrian, såklart! Heter vårt barn. Men många an-namn är poppis hos mig, t.ex. Elian, Julian, Florian och Milan. Men det blir inget av dessa namn till nästa barn, -ian är liksom taget nu
    Låter som ett vettigt beslut. Man vill ju inte att namnen ska konkurrera ut varandra.
  • spöke
    Jordgubbssmak skrev 2012-07-28 00:04:49 följande:
    Jag röstar på Fabian av de alternativ du har tagit upp. Min personliga favorit av namn som slutar på -an får ju så klart vara min sons andranamn: Illidan.
    Tack för att du utökar listan. Hur kommer det sig att ni valde det namnet? *nyfiken*
  • SannaM
    spöke skrev 2012-07-29 19:08:18 följande:
    Låter som ett vettigt beslut. Man vill ju inte att namnen ska konkurrera ut varandra.
    Exakt! Är inget fan av rim "inom familjen" heller
  • Ankmor

Johan röstade jag på för det är ett av de finaste -an namnen jag vet.
    Fabian och Ossian kommer på delad andraplats.  

Tomt här just nu...
  • IsDimma

Älskar Adrian och Julian, Julian är ett av mina absoluta favoritnamn, slaget endast av Aidan som du missade annars storgillar jag Brian också. Och gillar även bastian, duncan, Ian, jordan, Christian, maximilian, Stefan och tristan (det sistnämnda också jättefint!). Åh, vad du hade fått med många av mina favoriter

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • spöke
    IsDimma skrev 2012-07-29 21:03:44 följande:
    Älskar Adrian och Julian, Julian är ett av mina absoluta favoritnamn, slaget endast av Aidan som du missade annars storgillar jag Brian också. Och gillar även bastian, duncan, Ian, jordan, Christian, maximilian, Stefan och tristan (det sistnämnda också jättefint!). Åh, vad du hade fått med många av mina favoriter
    Aidan var med på listan först... men det var så himla många namn så jag var tvungen att sålla bort några. Fel val då tydligen.
  • alvisen

Florian, Julian och Tristan! Röstar inte eftersom jag inte kan bestämma mellan dom.. :P

Let them have their world - we'll create our own.
  • rebeckan

Ian och Jonatan har jag själv med på listan :)

Adrian, Kian, Ossian, Sebastian och Fabian är också fina namn.. Tänker dock fy fabian när jag hör det namnet tyvärr :P

• IsDimma
    spöke skrev 2012-07-30 09:29:15 följande:
    Aidan var med på listan först... men det var så himla många namn så jag var tvungen att sålla bort några. Fel val då tydligen.

Helt fel hur kunde du
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -an gillar du bäst?