• aztec

TIPS TACK! - äventyr vi kan göra & ta med vår 2m bebis.

Sambon och jag har äntligen landat efter fått vårat första barn men nu när man besökt alla så känner jag att vi sakta men säkert börjar låsa in oss hemma. Vilket vi inte vill! Vi är även nyinflyttade i stor-staden vi bor i och vi har inte direkt några vänner..  Så skulle vilja ha tips på saker vi två kan göra fast än vi har en 2månaders (hur illa det än låter ;)) är öppen för vad som helst! Vår dotter är så snäll så känner inga hinder på så sätt utan bara det går att ha barnvagnen med sig, då vi inte äger någon bil! 

Skulle uppskattas! :D  

• Svar på tråden TIPS TACK! - äventyr vi kan göra & ta med vår 2m bebis.
  • Mercurialis

Det är lite svårt att föreslå aktiviteter, när man inte vet vilken storstaden i fråga är.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Venne

Det går väl att göra det mesta. Packa en ordentligt fylld skötväska så ni inte står där i panik. Om ni är nyinflyttade är det väl ett ypperligt tillfälle att utforska nya staden, promenera runt, fika lite, gå dit näsan pekar och hitta saker på vägen. 

• Lena

Jag rekommenderar att skaffa en sjal. Med barnet i skötsakerna i ryggsäck kan man göra vad som helst!

• aztec
    Venne skrev 2012-07-27 16:36:12 följande:
    Det går väl att göra det mesta. Packa en ordentligt fylld skötväska så ni inte står där i panik. Om ni är nyinflyttade är det väl ett ypperligt tillfälle att utforska nya staden, promenera runt, fika lite, gå dit näsan pekar och hitta saker på vägen. 
    Ja utforska staden känner jag nog ändå att vi gjort :) Men nu när du säger det så kan vi nog dra oss lite längre ut för att bara se lite nya saker! och som du säger, "går väl göra det mesta" men vad? tänker samma sak men ändå står det still i skallen! :)
    Mercurialis skrev 2012-07-27 16:33:56 följande:
    Det är lite svårt att föreslå aktiviteter, när man inte vet vilken storstaden i fråga är.

Uppsala ;)
  • Rani

Börja med geocaching! Det är gratis, det ni behöver är en smartphone med gps. Det kommer ta er till många nya spännande platser. Kolla geocaching.com.

Svar på tråden TIPS TACK! - äventyr vi kan göra & ta med vår 2m bebis.