• Anonym (Gravid?)

Vet inte om jag vill vara gravid (två tidigare missfall)

För ca 1 år sedan fick jag två ganska täta missfall. Barnmorskan sa att det troligaste är att det bara var otur att jag fick två missfall på rad. Ytterligare tester skulle göras om jag skulle få ett tredje missfall. Men samtidigt gick en nära anhörig bort och sammantaget gjorde det att jag inte mådde bra alls. Så jag och min man bestämde oss för att skjuta upp bebisplanerna. Nu mår jag bättre men är orolig för om jag skulle klara av ett missfall till :( Det känns verkligen jättejobbigt att vänta på ett missfall istället för att kunna längta efter en bebis. Vi hade i alla fall oskyddat sex för ca 2 veckor sedan då jag trodde att min mens var på gång (jag brukar känna det i magen några dagar innan). Men mensen kom aldrig. Och jag kan inte minnas när jag hade mens senast!! Jag brukar ha lite oregelbunden mens men brukar skriva upp när den börjar, men nu har jag inte antecknat något sedan april... Och jag kan inte, hur jag än tänker komma ihåg när det var. Men det kan ju inte ha varit precis innan vi hade oskyddat sex eftersom jag då inte borde ha tänkt att mensen var på g... Nu vet jag inte om jag vågar vara gravid, för jag är så rädd för missfall :( Jag ska testa mig imorgon, men vet inte vad jag hoppas på. Och vi vill ju båda två så gärna ha ett barn! Men jag vet inte om jag orkar med ett till missfall. Jag kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Skriv gärna om ni har liknande erfarenheter eller har tips på hur jag ska tänka...

• Svar på tråden Vet inte om jag vill vara gravid (två tidigare missfall)
  • wickan11

Usch ja, d är jobbigt att genomgå. :(
    Jag fick ett 2011 i v 14, ett till samma år i v 8. På något sett var jag mer "van" andra gången, men d slet ändå upp den första sorgen. Kanske tog jag det andra "bättre" då det kom tidigare och spontant som ett MF ist för MA som d första.
    Jag vet inte för jag är idag gravid i v 23 och fortfarande jätte orolig. Tittar efter blod varje gång jag går på toaletten. Fick flera extra ultraljud och hade en fin dr som har hjälpt mig. Men jag kommer ändå vara orolig ända fram. Inget vidare att ha detta i bagaget.
    Många kramar och lycka till!

• Anonym (Gravid?)

Mensen kom idag. Och det känns lite dubbelt. På ett sätt är jag lättad men ändå ledsen att det inte ens finns en chans att det blir något barn nu heller. Kanske att jag snart kommer känna mig redo att försöka igen på riktigt...

Svar på tråden Vet inte om jag vill vara gravid (två tidigare missfall)