• CAL

Devin som pojknamn?

Häromkvällen satt jag och funderade på namn och fick syn på namnet Devin. Först tyckte jag det var kasst och för att uttrycka mig på FL-språk så kändes det lite "WT".. Ni vet, amerikanskt namn och byter man bara ut sista bokstaven blir det i stort sett "djävulen". 

Men så sa jag det några gånger för mig själv och insåg att det faktiskt är riktigt fin (Min åsikt såklart!). Både tufft men ändå mjukt och "gulligt". Uttalet skulle inte vara något problem med tanke på att det inte är ett svenskt namn. 

Frågan är:
    Vad skulle du tycka om någon annans barn hette Devin? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Devin som pojknamn?
  • gryning2

Jag tycker inte det är fint faktiskt. Det låter som om man egentligen ville döpa barnet till Kevin men ville vara lite unik och bytte ut en bokstav. Om man ska vara elak så är det ett riktigt WT-namn...

Mamma till två pojkar födda 2007 och 2011
  • MrsC74

Devin är fint. Välj det om ni tycker om det. Spela roll vad det är för efternamn. Vi lever 2012. Många många har vanliga Svensson annan och ovanliga förnamn och tvärtom om. Om några år kommer det vara ännu vanligare.

• MrsC74

Gryning : fy villa gräsliga fördomar. Tur det bara vara en tramsig sida.

• gryning2
    MrsC74 skrev 2012-07-28 21:13:29 följande:
    Gryning : fy villa gräsliga fördomar. Tur det bara vara en tramsig sida.
    Ja det är klart det är tramsigt. Man stämmer väl själv in på någon punkt på den där listan iallafall (vi brukar faktiskt gå hela familjen till korvkiosken....) Men vi bodde i hyreshus förut och där stämmer faktiskt alla våra närmaste grannar in på 90 % av punkterna på listan, det är lite kul Skrattande
  • MrsC74

Ogillar verkligen att dela in människor i kategorier på det sätter. Himla elakt och otrevligt att kalla folk för vitt skräp.

• gryning2
    MrsC74 skrev 2012-07-28 21:18:47 följande:
    Ogillar verkligen att dela in människor i kategorier på det sätter. Himla elakt och otrevligt att kalla folk för vitt skräp.
    Du kanske passar in bra på listan? Flört Ta det inte så allvarligt, allvarligt talat.
  • MrsC74

Gryning : väntade på den standardkommentaren man alltid får på FL från någon som snackar om WT.
    Nej stämmer inte in på någon punkt alls om du vill veta. Bara så förbannat trött på uttrycket.
    Nog om det. Det är en annan tråd ... Ytterligare en.

• IsDimma

Extremt fult namn.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • rebeckan

Det är SÅÅÅÅ fint, har med det själv på listan!! :)

Svar på tråden Devin som pojknamn?