• Anonym

Sexuell identitet efter min hustrus bortgång

Min hustru sedan 26 år gick bort för några månader sedan. Jag har efter det blivit fixerad vid att ha kvinnokläder och då helst sexiga underkläder , behöver ventilera detta. Finns det någon med samma erfarenheter?

• Svar på tråden Sexuell identitet efter min hustrus bortgång
  • smsamignu

Nu är jag kvinna men vill ändå tala om att detta är ganska vanligt men väldigt tabubelagt, tyvärr. Du är inte konstig. Kort och koncist.

• Anonym (samma situation)

Jag är i samma situation som TS men med den skillnaden att jag hade lust att gå i kvinnokläder även innan min hustru dog i år. Nu är jag nu ensam i huset (barnen utflugna sedan länge) och inomhus går jag nästan hela tiden i kjol och blus eller ibland klänning (på sommaren). Jag bär också läckra, kvinnliga underkläder, mestadels i siden eller nylon, också strumpeband och nylon strumpor. Som smssamignu såger är det ingenting konstigt att många män har den här lusten. Utomhus går jag i manliga kläder med undantag för underkläder för de syns ju inte .

• Philipsson

Tydligen inte ett ovanligt fenomen, men för mig personligen fullständigt obegripligt.

• Anonym (Ankan)
    Philipsson skrev 2012-07-29 12:07:47 följande:
    Tydligen inte ett ovanligt fenomen, men för mig personligen fullständigt obegripligt.
    För mig är det inte så konstigt, om kvinnor gillar att ha fina klänningar och silkiga sexiga underkläder varför skulle inte även killar gilla det?
  • Philipsson
    Anonym (Ankan) skrev 2012-07-29 12:11:17 följande:
    För mig är det inte så konstigt, om kvinnor gillar att ha fina klänningar och silkiga sexiga underkläder varför skulle inte även killar gilla det?
    Så du menar att det är jag som är konstig då, som inte klär mig i klänning och trosor?
  • Philipsson

Transvestiter tycks ha oklar identitet. Hur man klär sig bör inte bli huvudsaken i ens liv men för dessa personer blir det centralt. Likadant är det med modelejon, punkare, skinheads o.d., som iklär sig den identitet de saknar invärtes. Yttre attribut blir det viktiga.

• Anonym (samma situation)

Jag är inte transvestit bara för att jag tycker om att ha kvinnkläder på mig, bl a för att de är läckrare, senuella, lena, variationsrikare och vackra. Speciellt gäller detta underkläder och nattlinen. Jag har ingen tvekan om min identitet; den är maskulin. Jag vill inte vara kvinna fast jag tar på mig kjol och blus eller sover i långa, härliga, mjuka nylon- eller sidenattlinnen.. 

• smsamignu
    Philipsson skrev 2012-07-29 12:07:47 följande:

Det är väl ok att inte gilla allt som alla andra gillar så länge man inte ser ner på det man själv aldrig skulle kunna göra/bli... Det är inte så ovanligt men få talar högt om det.
  • Philipsson
    Anonym skrev 2012-07-30 00:00:03 följande:
    Jo, transa är man om man gillar att iklä sig det motsatta könets kläder (varför det nu ens ska behöva en benämning, det är bara.... kläder). Det är transexualism som handlar om problem med könsidentiteten.
    Problemet är väl att "transa" har kommit att användas både om transvestiter och transsexuella.
  • Philipsson
    smsamignu skrev 2012-07-29 16:51:52 följande:

Det är väl ok att inte gilla allt som alla andra gillar så länge man inte ser ner på det man själv aldrig skulle kunna göra/bli... Det är inte så ovanligt men få talar högt om det.
    Det är en demokratisk rättighet att se ner på precis vad man vill.
  • smsamignu
    Philipsson skrev 2012-08-03 01:45:47 följande:
    Det är en demokratisk rättighet att se ner på precis vad man vill.

Mm. Jo. Rätt trångsynt med. Alla som avviker ska man se ner på... Trist sätt.
  • Philipsson
    smsamignu skrev 2012-08-03 19:57:05 följande:

Mm. Jo. Rätt trångsynt med. Alla som avviker ska man se ner på... Trist sätt.
    Har du nåt exempel på det, när nån ser ner på alla som avviker? Eller har du hittat på det du argumenterar mot, själv?
Svar på tråden Sexuell identitet efter min hustrus bortgång