• Saralito

Vad ska Märtas syskon heta?

Hej på er!
    I februari förväntas Märtas syskon dyka upp. Är det en pojke som ligger på jäsning där inne ska han heta Axel, men vad i all världen ska en eventuell syster heta? Jag föredrar "klassiska" gamla svenska namn, medan sambon är helt inne på Felicia (som jag avskyr). Hjälp tack! Mitt favoritnamn just nu är Iris, så föreslå gärna det Flört

• Svar på tråden Vad ska Märtas syskon heta?
  • rebeckan

Miriam är ett av mina favoriter! Tycker det låter busigt och gulligt, men även passar senare då hon blir äldre.. :)

• Saralito
    rebeckan skrev 2012-07-30 22:27:00 följande:
    Miriam är ett av mina favoriter! Tycker det låter busigt och gulligt, men även passar senare då hon blir äldre.. :)
    Det enda jag är lite skeptisk mot är två M-namn. Sambons börjar också på M nämligen. Fast Märta och Miriam är rätt olika ändå, så det funkar nog. Måste smaka lite mera på det.
  • MadHatter

Min mamma ville att jag skulle heta Märta Johanna. Det tycker jag är namn som passar bra ihop på två systrar.

• Saralito
    vinglafram skrev 2012-07-31 07:21:52 följande:
    Lisen, Signe, Siri, Sigrid, Iris (gillar jag också).
    Hilda skulle vår få heta om han nu varit en tjej :) 
    Hilda är ju dögulligt Glad. Signe älskar jag som sagt, men det är tyvärr upptaget. Sigrid är också super, men Lisen känns inte riktigt hundra.
  • Saralito
    spöke skrev 2012-07-31 11:18:24 följande:
    Iris är väldigt fint. Även baklänges: Siri.

Siri är också superfint, men det är tyvärr upptaget av två små flickor i vår absoluta närhet.
  • Regnig måndag

Det finns bara ett namn som passar till Märta och det är Stina!

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Saralito
    Regnig måndag skrev 2012-07-31 19:20:02 följande:
    Det finns bara ett namn som passar till Märta och det är Stina!
    Jag personligen är inte så förtjust i det namnet, men eftersom Märta är döpt efter min farmor vore det lite kul. Hennes bästa väninna hette nämligen just Stina Glad.
  • Regnig måndag
    Saralito skrev 2012-07-31 19:41:47 följande:
    Jag personligen är inte så förtjust i det namnet, men eftersom Märta är döpt efter min farmor vore det lite kul. Hennes bästa väninna hette nämligen just Stina Glad.
    Du ser!
    Det är ödesbestämt det namnet.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Veladis

Majekn kansk? Eller Greta, Signe, Kerstin, Selma, Karin, Kajsa, Stina, Klara, Tilda, Tea, Tyra, Vera, Vega, Ester, Edit, Ellen, Helga, Hilda, Hulda, Frida, Lovis, Ruth, Inga, Lilly, Siri, Iris, Moa, Ylva, Tora, Pella, Hanna, Bella, Ida, Majlis, Majvor, Ada...

• Saralito
    Veladis skrev 2012-08-01 11:28:40 följande:
    Majekn kansk? Eller Greta, Signe, Kerstin, Selma, Karin, Kajsa, Stina, Klara, Tilda, Tea, Tyra, Vera, Vega, Ester, Edit, Ellen, Helga, Hilda, Hulda, Frida, Lovis, Ruth, Inga, Lilly, Siri, Iris, Moa, Ylva, Tora, Pella, Hanna, Bella, Ida, Majlis, Majvor, Ada...
    Det finns några favoriter med i listan där Glad. Problemet är att sambon egentligen inte gillar "tantnamn". Märta var en superkompromiss för oss. Vi hade verkligen inget flicknamn som vi båda gillade. Tyra ska jag nog lobba lite för dock, det är kanonfint.
Svar på tråden Vad ska Märtas syskon heta?