• Solochvärme

Tips på boende i Bangkok och Phuket? Reser ensam med kidsen

Hej kära kollegor i föräldraskap! Jag ska åka med mina två barn, 3 och 7 år till Thailand i4veckor och önskar lite tips från Er! I Bangkok vill jag ha tips på boende som ligger nära skytrain o kostar Max 300 :) det e en djungel av ställen så det bästa e att gå efter erfarenheter! I Phuket har jag funderingar att bo i patong, trots de vilda områdena, men jag lär ju inte vara ute sent så bangla rd kan ju undvikas, samt att det e fler aktiviteter i shopping centret, bowling, etc. Och om jag minns så var stranden långgrunt där. Kanske jag tänker helt galet? Hursomhelst, jag önskar tips på trevliga o prisvänliga guesthouse!! Med gångavstånd till playan:) Ös på med tips, please! Och som grandfinale ska vi på på uppger-class hotell sista veckan, plus sista shopping dagarna i bkk. Bättre rik en vecka än halvfattig alla :) Jag tackar på förhand!

• Svar på tråden Tips på boende i Bangkok och Phuket? Reser ensam med kidsen
  • Lacey

I Bangkok bor vi alltid i China Town på Shanghai Mansion. Där brukar vi avsluta vår resa med shopping.

Jag skulle VERKLIGEN undvika Patong och satsa på Kata. Kata är turistigt, men charmigare och bra strand och inte samma sunkiga nattliv som i Patong.
    Senaste gångerna har vi bott på Beach boutique hotel i Kata, lite längre från stranden, men värt det. Billigt, rent och fräscht, underbar personal, lungt, bra pool och bra frukost. Känner till de flesta hotel i Kata, då det är vår hemmabas i Asien.

Bokar alltid hotell via antingen Agoda, asianroom eller hotels.com
    Agoda har väldigt bra priser i Asien.

• LinW

Hej,
    Vi bodde på Club Andaman Beach senast vi var i Phuket. Ett bra hotell som inte ligger mitt i "smeten". Trots närheten till stranden, tog vi tuk tuk till närliggande stränder som vi har fått tips om. Definitivt värt "besväret".
    En bra sida för att  jämföra hotellpriser: sok.hotellin.se/City/Phuket.htm

• Trazzel

Jag skulle rekommendera phi phi om man ska åka med yngre barn. Vi var runt på Phuket, Phi phi och Krabi/Ao nang, men skulle aldrig ta med våra tre barn till Phuket. Vi tyckte inte att det var nåt att hänga i granen, däremot Phi phi är paradiset. Finns väldigt mkt shopping för att vara en så liten ö, mycket att göra, barnvänligt då det inte finns några bilar på ön, långgrund strand, mycket båtturer till både phuket, krabi och området runt om.
    Åker vi till Thailand igen så tar vi med barnen (två st 5 år och en är 2 år) till Phi phi.

• Lacey

Åh fy fan, undvik Phi Phi. Det enda stället i Thailand där de har västerländska inkastare och fulla ungdomar vinglar runt på gatorna eller kryper på trottoarerna. Och läskiga människor går runt med stackars gibbonapor som idioter till turister tar foton med.

Ao Nang är ett hemskt turistghetto med, otroligt ocharmigt, men Railay är trevligt.

Ska ni till Phi Phi så bo i så fall på Longbeach som är underbart, men lite meckigt med barn och longtailbåtar.

Det finns massa ställen på Phuket som inte är som Patong, om det är det man vill undvika.

Härliga pärlor om man vill ha det lite lugnare är underbara Koh Mook och Koh Lipe.

Svar på tråden Tips på boende i Bangkok och Phuket? Reser ensam med kidsen