• coco channel

Resa med Quinny Zap Xtra

Hej,

någon som reste med barnvagnen Quinny Zap Xtra och tar den till flygplan? hade ni med er resväskan?
    ska resa själv den 13 Augusti har quinny zap xtra vagn vill ha den med mig till flygplan problemet är att sitt del går inte att fylla ihåp med chassin, tänkte att köpa resväskan med de är dyra

• Svar på tråden Resa med Quinny Zap Xtra
  • Dixie

Nej, jag har inte rest med zapp xtra, endast med den vanliga quinny zapp -menar du att du vill ta med vagnen in i flygplanet? Det tror jag inte du kan göra med xtran, den är för stor för det, men det är olika regler för olika bolag, så kolla med dem ni ska åka med.

• Aapple

Har extran riktigt smidig vagn chassit blir väldigt litet och smidigt sittdelen är ju som den är man kan ju bara platta ned den på längden men den kanske du kan ha som handbagage? Vagnen är superbra 

• mammatillivå

Jag har stoppat sittdelen och underredet i en reseväska till en Bugaboo eftersom vi hade en sådan och checkat in. Har svårt att tro att den får gå som handbagage tyvärr.

• Pluttfamilj

Vi reste med en vanlig zap och fällde ihop den vid flyget så de tar med den ombord, supersmidigt och ingen risk att den går sönder som de kan göra i bagaget!

Svar på tråden Resa med Quinny Zap Xtra