• Titan

Får man jobba mer ena veckan...

Har inte riktigt koll på reglerna, men om man är skild och ensamstående får man då,om måste gå upp till heltid,jobba mer ena veckan (alltså mer än 8 tim per dag) när man inte har barnen. För att sedan jobba mindre de veckor man har barnen? 

• Svar på tråden Får man jobba mer ena veckan...
  • skogsvitter

Vaddå får? Det klart man får. Folk jobbar på en mängd olika sätt. Men du måste ju kolla med din arbetsgivare vad som är lämpligt och möjligt för just ditt arbete. Vet många som har barnen växelvis varannan vecka som också väljer att förlägga arbetet till största del varannan vecka (de veckor då de inte har barnen).

• mia maria

Precis som ovan skriver så beror det ju din arbetsgivare!
    För min del lägger jag eget schema, o ska göra ett visst antal timmar per schemaperiod.
    Vissa veckor blir det fler timmar, andra färre.

Detta är en fråga som du måste ta med din arbetsgivare!

• AAS10

Jag pratade med min arbetsgivare och vi  har även nattetid (lägger schema själv) och jag jobbade mycket nätter varannan vecka, funkade jättebra, prata bara med din arbetsgivare, och se vad hon/han säger...

jag jobbar i vården och ska göra mina timmar på 6 veckor, det spelar ingen roll hur jag lägger dom bara jag har 11 timmar dygnsvila mellan passen plus 36timmars vila i veckan som man är helt hemma...

Svar på tråden Får man jobba mer ena veckan...