• EmmaBligaard

Tidigt att resa till Mallis med sex veckors?

Min mamma går och fyller 50 i början på september och bestämmer sig då för att bjuda hela familjen med respektive till Mallorca. Vår lille Oliver är då sex veckor. Är inte det lite tidigt att resa med en liten?
    Det är samtidigt svårt att tacka nej till en gratis resa men tänker på lillpojken.

Om vi åker, vad skall man i så fall tänka på inför resa och vad skall man ta med sig?   

• Svar på tråden Tidigt att resa till Mallis med sex veckors?
  • Lilas

Jag hade åkt, i september är det inte heller lika varmt som nu, och dessutom har ni ju hela familjen med er om ni vill ha hjälp där.

Vi bilade i Europa förra sommaren när dottern var 4-månader, gick hur bra som helst. Hon sov och åt mest. Vi hade henne mkt i babybjörn när vi gick runt, och på kvällarna sov hon i vagnen när vi var ut och åt osv.

Hur är barnet nu?

• EmmaBligaard

Det är mest äta och sova. Inte så mycket skrik.

Då måste han ha pass och så va?

Tack för svar..

• evaoregon
    EmmaBligaard skrev 2012-08-03 13:41:38 följande:
    Det är mest äta och sova. Inte så mycket skrik.

Då måste han ha pass och så va?
    Tack för svar..
    Ja, även bebisar måste ha pass.
  • Lilas

Ja även nyfödda behöver pass, men det fixas enkelt på närmaste polisstation.

Har ni bestämt hur ni vill göra?

• EmmaBligaard

Nej, har inte bestämt oss än. Ska se om allt går bra kommande veckor så kan man väl åka.

• evaoregon
    EmmaBligaard skrev 2012-08-05 14:50:08 följande:
    Nej, har inte bestämt oss än. Ska se om allt går bra kommande veckor så kan man väl åka.
    Ja, det skulle jag också göra.  Det är ju en ganska kort flygresa och sjukvård mm borde funka helt ok.
  • EmmaBligaard

Det blev inte att vi åkte, mamma med familj är på Mallis nu.. :(

Lillkillen gick inte upp i vikt som han skulle och amningen strulade så vi valde att stanna hemma. Det börjar ordna upp sig nu dock..

• Larvig

Skulle inte råda någon att resa med ovaccinerade spädbarn.

Svar på tråden Tidigt att resa till Mallis med sex veckors?