Vad är det som händer??
Har en pojke nu 8 mån gammal. Har har alltid varit svårnattat, har egentligen inte varit svårt att få honom att somna utan att få honom att fortsätta sova när jag lämnar hans sida.
I vilket fall som helst så är han nu helt omöjlig på kvällarna! När det är sovdags så vill han inte alls sova trots att han uppvisat ALLA trötthetstecken som går att uppvisa. Jag lägger honom vid bröstet och han tar några tag, sen släpper han och försöker ta sig loss ur famnen (på ett bra sätt, han är på mycket gott humör) så jag lägger ner honom i sin säng där han ligger och skrattar, upptäcker världen och gör gymnastik. Det är himla tråkigt att bara sitta där bredvid honom när han inte somnar så då tänker jag att jag kanske kan lämna sovrummet en stund och komma tillbaka när han påkallar min uppmärksamhet, det har alltid fungerat innan, men nu så fort jag lämnar rummet börjar han gruffa och stortjuta så jag får springa tillbaka och trösta honom. Sen blir han glad igen och jag inser att jag får tillbringa ännu en timme bredvid en pigg liten pojke som inte vill sova. När han väl somnat (alltid i famnen) så fungerar det bra att lägga ner honom. Han har alltid sovit en eller ett par timmar innan han vaknat till och behöver hjälp att somna om, då har han alltid stånkat till några gånger så vet man att han vill att vi kommer, men nu när han vaknar så börjar han med ett dödsångestskrik och det finns liksom ingen rim och reson i det hela. Han borde veta att vi ALLTID kommer in till honom när han hojtar till, har aldrig fått skrika. Nu verkar det dock som att han blir alldeles panikslagen och tror att vi aldrig kommer att komma, trots att det max tar 30 sek innan jag kommer för att ta upp honom.
Vad är det som händer??