• spöke

Vilket av dessa pojknamn som slutar på -er gillar du bäst?

Lite mer namninspiration för den som behöver det... och lite till att gotta sig i för alla namnintresserade.

Har listat 50 pojknamn som slutar på -er. Vilka gillar du bäst/sämst? Kommentera gärna.  

Fler pojknamnslistor:
    -as: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65986396.html
    -us: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65986687.html
    -el: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65985778.html
    -in: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65944738.html
    -an: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65945027.html
    -on: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65944586.html
    -o: www.familjeliv.se/Forum-3-123/m65920268.html

Spöke 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -er gillar du bäst?
  • IsDimma

Eller ska vara elmer men det förstod inte ipaden

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma
    Friedegard skrev 2012-08-04 01:00:50 följande:
    Men herregud, vilket UFO man måste vara för att döpa sitt barn till Lester eller Buster.

Vet inte men hörde mina kollegor på jobbet prata i veckan när vi diskuterade namn, jag har en liten med ett riktigt gammalt klassiskt namn på en flicka på jobbet (jag jobbar på småbarn, förskola) och det tyckte alla var lite kul nu när dom namnen kommer tillbaka. Men iaf, det var någon i skolan som hade haft en BAMSE och inte nog med det, han hatte något roligt i efternamn också. Ja, inte roligt, men kombinationen blev hur kul som helst, men efternamnet får jag säkert inte skriva ut så det låter jag bli
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • rebeckan

Iver (som min pojkvän heter) är jättegulligt dessutom ;)

• SannaM

Oliver!

(såg bland födelseannonserna för några år sen en liten bebis med namnet Smurf - på tal om lustiga namn...) 

• spöke
    IsDimma skrev 2012-08-04 00:03:04 följande:
    Gillar Alexander, Christer, christoffer, eller, dexter, dieter, greger, jasper, jerker, Leander,peder, oliver, zander (enbart denna stavning). Finast av dem här och som därmed får rösten är Leander - jag älskar det namnet! Goda tvåor är Peder, dieter och Jerker
    -er är kanske din kopp te.
  • spöke
    JulleGulle skrev 2012-08-04 00:44:54 följande:
    Gillar många av namen, men den självklara favoriten är helt klart Sylvester! :) fast Holger och Valter hamnar inte långt efter, även Birger, Elmer, Leander, Melker, Sander och Tiger är fina :) Balder,Ymer och Elmer är inte helt fel dom heller ^^ Älskar dina namnlistor! :D 
    Roligt att du gillar dem. Det lär bli fler.
  • spöke
    Friedegard skrev 2012-08-04 01:00:50 följande:
    Men herregud, vilket UFO man måste vara för att döpa sitt barn till Lester eller Buster.
    Tja, namnsmak skiljer sig verkligen mellan olika människor. Väldigt intressant, tycker jag.
  • skoladan

Sander tycker jag inte är ett riktigt namn, det är en förkortning av Alexander.

• spöke
    Friedegard skrev 2012-08-04 01:03:04 följande:
    Sander, elver och Elmer är trevliga.

Förresten en fråga....Varför känns det ok att döpa sitt barn till TIger, men inte Lejon, Myrslok eller Giraff? 
    Det är nog för att Tiger påminner om hur vi brukar bygga upp namn. Lejon skulle nog också funka. Men myrslok är alldeles för långt från vad vi brukar anse vara ett namn. Sedan har det också en del att göra med djurets egenskaper... tiger är tufft och positivt, myrslok vill man kan inte liknas med.
  • spöke
    rebeckan skrev 2012-08-04 21:21:34 följande:
    Iver (som min pojkvän heter) är jättegulligt dessutom ;)
    Ja, Iver var med på listan först. Men jag var tvungen att offra några så att den inte skulle bli fööööör lång.
  • DenNamnbitne
    Birger får min röst, det är stiligt. Annars gillar jag även Alexander, Kristofer, Balder, Krister, Elmer, Helmer, Hilmer, Holger, Kasper, Leander, Lester, Melker, Peder, Per, Petter, Peter, Rainer, Ymer, Sylvester, Sverker, Valter, Verner, Vilner och Vilmer. Jag gillar de flesta alltså!
Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn som slutar på -er gillar du bäst?