Hur ska man våga ta steget att skiljas?
Vi har varit tillsammans i 14 år har haft våra upp och ner gångar, varit med om saker jag inte önskar någon annan. En gång i livet var han mitt allt, min vän den jag alltid ville leva tillsammans med.
Vi träffades som tonåringar och ja tiden går men vi kommer ingenstans vi står stilla som par eller vad man ska säga.
Vi har 3 barn minsta är snart 2 år.
Vi har blivit vänner, vi gör inget vi sitter på varsitt håll varje dag/kväll om vi är hemma båda två istället för att sitta tillsammans och bara vara. Vi pratar inte mer än om det är något om barnen vi har inte samma intressen ja allt går neråt bara och visst är där bråk med pga detta.
Sexliv? ja det har vi inte haft sedan mista barnet kom jag tänder inte på honom och känner mig bara obekväm med hans närhet.
Om vi skiljer oss kommer jag ändå sakna honom (närheten/inte vara själv) samtidigt som jag längtar efter eget boende med mina barn.
Vi har pratat om detta länge och här om dagen kom pesonbevisen hem för skilsmässa! De bara ligger där ingen av oss vågar ta steget.
Vi mår inte bra tillsammans men ändå vill vi på ett konstigt vis inte vara utan varandra.
Så vet inte hur man ska göra?
Vet inte vad jag ville med tråden var väl mest tvungen att få skriva lite, få det ur mig men jag velar så in i norden! kan det då vara rätt att skiljas eller ska man leva ihop för man är för bekväm för att inte göra ändringar i ens liv som kanske bli bättre men man vet ju aldrig innan man har flyttat i sär...
Blir smått galen det gör att jag ligger sömnlös om nätterna, i natt blev det 1.5h sömn..ska det verkligen vara så?