• lu07peda

ska jag skaffa ensam vårdnad?

hej jag har ett problem med ett ex, som jag har en dotter ihop med.  i dagsläget har vi delad vårdnad, två veckor i stöten. oftast när hon är hos sin mamma så smsar mamman mig att hon vill gå ut och festa och frågar mig om jag kan ta min dotter som är 10 år för hon vill inte lämna henne själv.

min dotter är jätte rädd för att vara själv och denna veckan har hon fått vara själv flera ggr på kvällen för mamman skulle gå på en bar. inatt kl 12 ringde min dotter mig och sa att hon var själv och att mamma skulle bara ta en öl och komma sedan hem. när hon var ute i tre timmar. så jag åkte och hämtade hem min dotter för jag blev så arg.

så frågan är ska jag ansöka om ensam vårdnad ?

• Svar på tråden ska jag skaffa ensam vårdnad?
  • Inkot

Hejsan!

Mamman ska kanske planera lite bättre vad hon tänker göra på kvällarna, själv tycker man ju att hon kanske ska vara hemma när dottern är hemma .Du kan ju fråga henne vad hon tycker? kanske hon vill ha det så? annars kanske det är lite väl hårt att ansöka om ensam vårdnad eftersom dotter säkert ändå vill vara hos mamman, när hon inte är ute och roas sig. Vad säger dottern? 

• Centrumhets

Kan du inte komma överens med mamman om att du har dottern när hon ska ut och ta "en" öl istället?
    Bättre det än att ansöka om ensam vårdnad kanske..

• Litet My

Vårdnaden spelar ingen roll, det handlar bara om det juridiska, däremot kanske du borde försöka få mer umgänge.

• lu07peda

ja att ha min dotter när hon ska ut och ha kul det går jag inte med på för det är varje helg och då vill jag ha henne hos mig hela tiden. min dotter vill inte sova hos sin mamma mer och jag orkar inte ha det så här. hon bryr sig inte om hennes skolgång för fem öre. hon tycker att hon ska göra läxan i skolan på läxhjälp och sedan så ska det vara bra. ska försöka göra allt i min makt att få min dotter orkar inte ha det så här mer.

Svar på tråden ska jag skaffa ensam vårdnad?