• Mellanmjölkens land

    Max-liknande böcker?

    Dottern har fått upp ögonen för Max-böckerna. Specialeffekterna (närkatten jamar eller Max bil brummar) är det roligaste tillsammans med att blädra men hon pekar på bollen, katten etc.

    Vad finns det för alternativ? Den mängden text och gärna nån liten berättelse. När man läst samma bok 10ggr på en dag börjar man längta efter nått nytt.

  • Svar på tråden Max-liknande böcker?
  • Imsavimsa

    Det finns en del Viggoböcker, lite olika hur mycket text som är i varje bok. Viggos bok består av 4 berättelser med lite olika mängd text, de två första är bara med en mening. En annan superbra bok är Viggos ord, perfekt när de är nyfikna på vad saker heter.. 

  • Linis8

    Mamman och den vilda Benin är en favorit hos oss! Jag hade den när jag var liten å min son älskar den!!

  • En till mamma

    håller med om emma och totte böckerna, lagom mycket på varje sida barnet tar in det som är på sidorna. gillar även ludde böckerna.

  • Blomsteröga

    Bebis dansar, bebis arg m fl är liknande böcker

  • sina

    Jag tycker att Wirséns Vem-böcker och Tidholms Knacka på/Varför då/Skynda på är mer avancerade än Max.

    Mer jämförbart är vissa andra av Wirsén - förslagsvis Bang! Aj! och Oj! Det finns säkert fler i den serien.

  • Avatarforever

    Kom att tänka på Känn med hen, det är trots den lite missvisande titeln inte en bok om hen, utan en bok om känslor för barn. Där man får skratta, gråta, vara arg och leva ut sina känslor tillsammans med familjen h, där varje familjemedlem respresenterar en känsla. Fungerar otroligt bra hos barn, man brukar få läsa en fem-sex gånger på raken innan de är nöjda! Glad

  • violis

    Ludde-böckerna av Ulf löfgren roliga långt upp i fsk åldrarna-hade själv en grupp 6 åringar som verd sig av skratt härom dagen åt Ludde som skulle klä på sig och gjorde allt bakväntSolig

Svar på tråden Max-liknande böcker?