• Bummelumman

Barnmat på Mallorca

Vi ska åka till Mallorca nu i september och vi har en åtta månaders bebis med oss. Har redan kollat upp att det finns barnmat att köpa där (svensk), men glömde fråga upp hur mycket den kostar. Någon som har koll på det? Vet att det finns att köpa på Vings hotell Nuevas Palmeras fast det kanske finns på fler ställen. Billigare på något annat ställe? Tacksam för svar

• Svar på tråden Barnmat på Mallorca
  • Felicia111
    Bummelumman skrev 2012-08-05 15:56:40 följande:
    Vi ska åka till Mallorca nu i september och vi har en åtta månaders bebis med oss. Har redan kollat upp att det finns barnmat att köpa där (svensk), men glömde fråga upp hur mycket den kostar. Någon som har koll på det? Vet att det finns att köpa på Vings hotell Nuevas Palmeras fast det kanske finns på fler ställen. Billigare på något annat ställe? Tacksam för svar
    varför inte ta med sig? det gjorde en vän till mig :)
  • Bummelumman

Som om man inte hade nog med packning ändå Jag känner att med två barn och allt som behövs till dem så tyckte jag inte att 28 barnmatsburkar kändes som något bra alternativ att ta med. Fast jag tänkte tanken ett tag...

~*~Viggo 080212 ~*~ <3 Bebis i magen BF 111130<3
  • zbaby

Hej, Nestles barnmat finns i nästan varenda supermarket och apoteken säljer även några andra sorter.. De kostar typ 20 kr burken tror jag, men det pendlar. Hittar ni en stor supermarket så handla på er, billigare där..

• stjierna

Vi ska också till Mallorca i september (har en då 7-månaders) och som jag förstått det så säljs Nestlés lite överallt plus att både Lidl och IKEA finns på ön - det är nog lungt ;) köp blöjor där också, bara onödigt att konka ;)

• Bummelumman

IKEA finns i Palma och vi ska till Alcudia så det känns onödigt att åka dit för att handla Har varit på Mallorca flera gånger, men aldrig med småbarn. Blöjor har jag tänkt köpa där för det känns som att det spelar mindre roll. Maten känns viktigare att den är bekant 20 kr kändes ju inte värst dyrt ändå, men får nog leta upp en stormarknad. Finns en vid hotellet om vi inte minns fel...

• Sthlm74

Nyss hemkommen från Alcudia.
    På tex EUROSPAR etc finns HIPP barnmatsburkar som kostar EUR 2.99 kr/st. De flesta burkar jag såg kostade runt 30 kronor burken.
    Finns även blöjor men bara små paket och de var svindyra. 

• MammaCh

Lidl finns i Alcudia inte alls långt från Sunwing resort. Typ 10 min promenadväg från nuevas palmeras/princessa. Bara gå upp mot huvudgatan så finns både Lidl och Eroski där med bra sortiment. Bra sortiment o mkt svenska produkter finns på minimarket på hotellet också men sjukt dyra blöjor. Vi hade med men naturligtvis fattades typ 5 på slutet. 13 euro för ett paket (dyrt) motsvarande på sunwing Cala bona kostade 9E. Överlag är Cala bona billigare på allt trots att ko kurrens saknas där från stora supermarkets.

Svar på tråden Barnmat på Mallorca