• love sti

Jag vill men vågar inte

jag vet inte redigt vad min fråga passar in men jag är snart tonåring så jag testar här och hoppas på att få hjälp.
    Jag är en 12 (snart 13) årig tjej som har en äldre kille på 15 år jag älskar han värkligen men nu har han börjat fråga om när vi ska ha våran sex debut, jag vill värkligen ha denna debut med han efter som jag älskar han av hela mitt hjärta men jag vågar inte så då kommer vi till frågan hur ska jag göra? Eller om man ska formulera om det  hur ska jag våga?
    snälla hjälp mig det känns som att han snart ska sticka om vi inte börjar snart.
    Snälla hjälp mig hur ska jag våga/göra? 

• Svar på tråden Jag vill men vågar inte
  • Miss P71

Jag tycker att du e för ung för att ha sex redan. Tycker att du ska vänta. du hinner att ha sex! Om han älskar dig lika mycket som du älskar han. Så kan han vänta!

• love sti
    Miss P71 skrev 2012-08-05 16:49:26 följande:
    Jag tycker att du e för ung för att ha sex redan. Tycker att du ska vänta. du hinner att ha sex! Om han älskar dig lika mycket som du älskar han. Så kan han vänta!
    tack för svaret jag förstår hur du menar och jag vet vad som kan hända och det är det jag är rädd för och det är för att jag vill inte bli typ gravid som 13 åring eller något men han vill värkligen ha sex
  • Kjellgren

När du känner att du vill ha sex med honom så mycket att du kommer att spricka av längtan - då är du redo. 

Om du vill ha sex med honom för att han inte ska sticka, ja då är du inte redo och du ska vänta. Även om man känner sig "stor" som tolvåring så finns det ingen anledning att ha bråttom.

Även om det kan kännas som om hjärtat brister så är det rent krasst så att om killen inte kan vänta tills du längtar efter sex med honom så är han inte killen i ditt liv.

Prata gärna med din mamma, även om du inte tror det så har också hon varit 12 år och jättekär och sannolik brottats med samma problem som du. Eller prata med skolsköterskan tex. Hon kan också ge dig kondomer för det får du inte glömma bort mitt i all kärlek.

• ELS

Nu är det skit samma vad det är för ålder tycker jag. Så länge du känner dig obekväm med tanken så ska du låta bli. Vad är det du är rädd för, att det ska göra ont? Komplex? Eller att du är rädd att han ska göra slut om du inte är tillräkligt duktig?

Om han sticker för att du inte vill ha sex med honom så kan du be honom att dra åt skogen. Man är två i ett förhållande och du ska verkligen inte behöva känna dig pressad av honom.  

• love sti
    Kjellgren skrev 2012-08-05 16:52:43 följande:
    När du känner att du vill ha sex med honom så mycket att du kommer att spricka av längtan - då är du redo. 

Om du vill ha sex med honom för att han inte ska sticka, ja då är du inte redo och du ska vänta. Även om man känner sig "stor" som tolvåring så finns det ingen anledning att ha bråttom.

Även om det kan kännas som om hjärtat brister så är det rent krasst så att om killen inte kan vänta tills du längtar efter sex med honom så är han inte killen i ditt liv.

Prata gärna med din mamma, även om du inte tror det så har också hon varit 12 år och jättekär och sannolik brottats med samma problem som du. Eller prata med skolsköterskan tex. Hon kan också ge dig kondomer för det får du inte glömma bort mitt i all kärlek.

Jag lovar att jag inte ska glömma kondomer och annat skydd och jag har pratat med mamma och hon säger att jag får ligga med honom när jag känner mig redo
  • Lillis80

Du ska inte ha sex med honom bara för att han inte ska sticka! Du är så ung och det är ingen brådska. Vänta tills du i hjärtat känner att du vill, och låt ingen pressa dig till något!

• love sti
    ELS skrev 2012-08-05 16:54:47 följande:

Nu är det skit samma vad det är för ålder tycker jag. Så länge du känner dig obekväm med tanken så ska du låta bli. Vad är det du är rädd för, att det ska göra ont? Komplex? Eller att du är rädd att han ska göra slut om du inte är tillräkligt duktig?

Om han sticker för att du inte vill ha sex med honom så kan du be honom att dra åt skogen. Man är två i ett förhållande och du ska verkligen inte behöva känna dig pressad av honom.  

jag är rädd för mycket men att det ska göra ont är en av sakerna
  • Viktoria123

Jag hade varit tillsammans i nästan ett år med min kille innan vi hade sex. vi var båda 15 då. Om man älskar varandra så respekterar man om den ena vill vänta och inte känner sig redo

• Upptaget

Förlora min oskuld när jag precis fyllt 13, min dåvarande pojkvän va 16 och oskuld han också.
    Vi testade försiktigt ett tag innan vi hade helt och hållet fullbordat sex. Det gick bra och absolut inget jag ångrar.
    Jag är 26 idag, och hade jag vetat då vad jag vet nu om sex så hade jag väntat. Menar att kroppen ändras så mycket, och man är oftast inte mogen för sex vid så ung ålder. Jag tyckte DÅ i så ung ålder att det är "något man gör när man är tillsammans och älskar varandra". Med tanke på att du verkar osäker så tycker jag du ska vänta!!

• Lavish

När du själv känner att du inte är redo så ska du absolut vänta. Ha inte sex för att hålla kvar en kille, det kommer du att ångra! Du är väldigt ung och som många på familjeliv kan vittna om så kan man faktiskt bli gravid även om man skyddar sig. (Särskilt om man är oerfaren om hur skyddet ska användas). Man blir också väldigt sårbar när man har sex. Jag är rädd att du ska ta dig vatten över huvudet.

Ni kan väl ligga och hångla och mysa tillsammans utan att han måste stoppa in den? Känna er fram tills du kanske verkligen blir sugen själv och inte känner dig rädd? Han ska aldrig kräva att du lovar att ni ska ha sex bara för att ni ligger och hånglar osv.

• Wimlan

Men är det inte olagligt för en kille på 15 år att ha sex med nån som är 12-13 år? I vilket fall som helst är det ju olämpligt! Har du ens preventivmedel? Hoppas du hittar en annan pojkvän som är mer rädd om dig och har lite bättre vett!

• Phillippa

Jag var för ung när jag hade sex med min pojkvän första gången och det påverkade mig negativt i flera år sedan. Jag tyckte att sex var äckligt och ångrade mig när det sedan tog slut mellan oss. Jag var inte mogen då och hade bara sex för att jag ville ha det gjort, inte för att jag ville egentligen. Det tog fem år tills jag vågade igen.

• Viktoria123
    Wimlan skrev 2012-08-05 17:29:22 följande:
    Men är det inte olagligt för en kille på 15 år att ha sex med nån som är 12-13 år? I vilket fall som helst är det ju olämpligt! Har du ens preventivmedel? Hoppas du hittar en annan pojkvän som är mer rädd om dig och har lite bättre vett!
    Jo det är olagligt. Tror att hennes föräldrar skulle kunna anmäla honom om de har sex. Eller? 
  • R3becca
    Viktoria123 skrev 2012-08-05 19:33:12 följande:
    Jo det är olagligt. Tror att hennes föräldrar skulle kunna anmäla honom om de har sex. Eller? 
    Jo, och det kallas barnarov!

Hade han vart äldre hade han fått fängelse, handlöst, men eftersom han bara är 15 (men straffmyndig) så kan han förvänta sig ett ringa straff ändå.
    Han är heller inte "byxmyndig", så hela grejen blir ju liksom olaglig åt vilket håll man än vrider på det.
    ~ Meija 11-04-12 ~
  • Poison82

Tycker inte du ska ha sex med honom. Varför så bråttom? Mys och ha det skönt utan att ha sex och sen en dag när du känner dig redo så blir det. Ha det aldrig bara för att han vill eller rädsla av att bli lämnad. Ha lite självrespekt.

• love sti

I går hade jag och pojkvännen en mysig kväll hemma utan föräldrar och det gick lite längre än vad jag hade tänkt men allt gick bra så här kommer min lilla historia och händelser.
    PÅ dan hade mamma varit och pratat med pojkvännens föräldrar om en sex debut för mig då kom det fram att han hade legat med en äldre tjej under press av denna tjej men i alla fall om vi skulle ha en debut någon gång så skulle det gå på mina vilkor och det va alla med på så så blev det mina föräldrar åkte iväg och kvar belv pojkvännen och jag vi bara låg och myste i soffan tills pojkvänen började komma närmare på ett annorlunda vis han kröp närmare och närmare mina bröst och tillslut va han framme han började käna lite försiktigt och kollade på mig hela tiden så inte jag fick ont eller liknande, men jag tyckte det va ok sedan började han gå ner mot benen och då blev jag lite mer rädd men han luggnade mig på ett bra sätt och han lovade att han inte skulle göra något utan att jag va med på det. Han tog in sin hand under mina byxor och underkläder och smög sig försiktigt framåt mot Fittan eller som vissa säger underlivet (ni får stå ut med att jag säger fittan ). han började pilla lite försiktigt, han frågade om det va ok att han tryckte på med fingret lite i fittan och jag svarade såklart ja efter som jag har gjort det själv, han tryckte på mer och mer tills han började se att jag fick lite ont då slutade han och tog ut fingret sedan häntade han sin väska och gissa vad som låg där, 6 olika dildos, glidmedel, vibratorer, knipkulor och allt möjligt han blev som en lärare för mig där efter som han berättade vad dom hette och vad dom annvändes till sedan började det. Han frågade lite försiktigt om vi skulle testa lite och om jag ville sluta så skulle jag bara säga till så först tog vi ett lätt  vibrations ägg och började ta lite på ut sidan sedan gick vi över till att föra in en smal inte så hård stav ca 14 cm med vibrator in i fittan det gick sakta men det dög för mig vi ökade farten hela tiden och när jag började få redigt ont så sa jag stopp.
    Så ja detta va min kväll igår vi höll på i ca 2 timmar och testade oss fram. 

Svar på tråden Jag vill men vågar inte