• Anonym (Förvirrad)

Snälla kom med råd.

Har haft ett långvarigt förhållande. Har barn. För ca 2 veckor sen fick jag pistol laddad i min mun. Plus han började knarka i samma veva. Jag stack. Har barnen. Han vägrar byta skola på dom. Jag vet inte vad jag ska göra. Har ju ingen bostad själv då jag stack. Bor runt hos släkt och familj. Har sån jävla stress då barnens skola startar snart. Vet inte hur jag ska göra.

• Svar på tråden Snälla kom med råd.
  • Tina69

Gör en polisanmälan först, ta gärna kontakt med en kvinnojour, de kan hjälpa till med boende, och att lotsa dig till olika personer/myndigheter du behöver komma i kontakt med.
    Ring socialen i din hemkommun, be om hjälp med egen bostad, ansök om ensam vårdnad.

Se till att du och barnen har det så bra det går, ni är viktigast nu! Lycka till!

• Anonym (Förvirrad)

Tack. Men vågar verkligen inte anmäla honom. Han kommer komma efter mig. Jag vet det, han är en riktig psykopat. Håller telefonen avstängd så gott som 20 timmar/dygnet. Ska byta nr imorgon med. Jag bara stänger in mig i toan och gråter. Sen går det ut över alla. Men är rädd för att ringa socialen, för jag vägrar bli intvingad på möte med honom. Men kommer nog ringa trots allt. Har ett visitkort som jag sparat länge.

• fjonkelina

Du måste göra det du kan för att skydda barnet. Polisanmäl och ring soc. I värsta fall om du är rädd för ditt liv eller misshandel så vänder du dig till en kvinnojour. 

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.......................................
  • Tina69

Ta kontakt med kvinnojouren, de kan hjälpa dig med alla kontakter du behöver ta. Vissa jourer samarbetar med varann, så att man kan få komma och bo i en annan stad än sin hemkommun, för att slippa rädslan för att mannen ska hitta dig.
    Om du blir kallad till ett samarbetssamtal med mannen, går det bra att ta med dig nån som du litar på, god vän eller släkting, eller kvinnojourskvinna.
    Även om du är rädd för mannen, ring soc ändå, det är bra att få bekräftat av myndigheten att du varit i kontakt med dom, om det kommer bli en vårdnadstvist. Därför är det också viktigt att du polisanmäler mannen, försök också att föra anteckningar över saker han har gjort, de kan behövas vid en ev vårdnadstvist.
    Jag tänker på dig!

• Anonym (Förvirrad)

Fick nytt nr. Idag. Ringde nr jag hade och lämnade meddelande. + mobilnr som stod på kortet men hon ringde inte tillbaka (konstigt) Har jävligt jobbigt just nu då ena sonen tjatar om sin pappa. Jag vill till pappa och då får jag gå till torget ensam mamma. Han är elak mot syskonet. Bokstavligt talat elak. Måste få hjälp. Nej xxxx det får du inte. Jo pappa säger inget. Blir galen. Då sonen blev påkörd av en bil på parkeringen ( och vad i helvete va du sa jag till pappan. Hemma och kolla på film sa han. Måste tillägga att ungen är 6 Fortsättningen följer...

• Tina69

Det finns en nationell Kvinnofridslinje man kan ringa, men jag har inte numret dit, men det måste gå att hitta på Eniro eller nåt... Lycka till!

• Anonym (Förvirrad)

Har fått tid på tisdag. Känns så långt. Min ena är helt vild. Vill till sina kompisar (förstår jag) Men försöker att få honom att förstå att ingen kan ta hand om honom där. Pappan- ingen aning sist jag hade kontakt så knarkade han enligt mail från han. Andra barnet frågar han inget om alls. Allt är åt helvete. Vet / hittar ingen väg ut än. Bor fortfarande inom min familj. Hoppas soc kan hjälpa mig med bostad på tisdag. Har tagit ledigt resten av veckan och skolan börjar för dom. Jag har stängt in mig. Sitter och gömmer mig i köket i ett hörn. Vill att båda är lyckliga med mig. Hela min familj ser hur han har blivit elak och slår sitt syskon och mig utan att tveka. Jag bara gråter hittar ingen utväg mer.

Svar på tråden Snälla kom med råd.