• Anonym (TS)

Ingen lust - hur löser vi det?

Hej jag ska försöka fatta mig kort. Jag och min fästman har varit ett par i 2,5år och ska gifta oss nästa sommar. Vi har ett superhärligt förhållande och vi älskar varandra så mycket. Självklart blir det bråk ibland men vilket par har inte svackor inland. Vårat problem är dock våran bristande lust. Jag har ätit antidepressiva som gjort att jag tappat all lust på sex. Jag känner mig aldrig kåt eller upphetsad längre... Jag vara den som brukade vara den som tog insiativet till sex, nu när min lust är borta blir det inget insiativ tyvärr. När det väl blir sex vilket är väldigt sällan är det verkligen bara basic, vi brukade alltid ha massa hett o porigt sex innan. Nu blir det missionären och ska vi slå på stort blir det en kudde under rumpan för att kunna komma in längre och bättre. Inga olika ställningar med lite s/m inslag :( Jag saknar verkligen vårat sexliv, men jag är inte sugen alls. Finns det nån i samma sits eller nån som varit med om samma? Hur gör vi för att komma igång igen? Vi har pratat om att börja boka in sex en gång i veckan för att få igång det, men då känna det ju nästan som tvång. Denna sommar har vi haft sex 2 gånger... Va skönt när vi hade det men varför ska det vara så svårt att hålla igång suget?!?! Snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Ingen lust - hur löser vi det?
  • Tom Araya

Ja, det är väl antagligen de antidepressiva som spökar. Men varför tar du dem? Det låter ju som om du är lycklig med undantag för att du saknar tidigare sexliv. Kan du ersätta medicinerna mot sex?

• Anonym
    Tom Araya skrev 2012-08-05 20:54:12 följande:
    Ja, det är väl antagligen de antidepressiva som spökar. Men varför tar du dem? Det låter ju som om du är lycklig med undantag för att du saknar tidigare sexliv. Kan du ersätta medicinerna mot sex?

Haha ersätta mediciner mot sex?

Ts det finns en massa olika antidepressiva, kanske prova en annan sort? En sort som inte har minskad lust som biverkan? Prata med din läkare! =  
  • Anonym (TS)

Tack för svar!! Jag tar antidepp för att jag har en deprition, jag jobbar för att det ska bli bättre hos privat psykolog. Att jag är deprimerad har inget med mitt förhållande att göra, utan har andra orsaker. Jag har provat olika preparat men har inte fått tillbaka sexlusten. Jag vet ju att antideppen är problemet, men finns det ingen som har tips på att väcka sexlusten igen trotts intag av ssri?

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-08-05 21:21:45 följande:
    Tack för svar!! Jag tar antidepp för att jag har en deprition, jag jobbar för att det ska bli bättre hos privat psykolog. Att jag är deprimerad har inget med mitt förhållande att göra, utan har andra orsaker. Jag har provat olika preparat men har inte fått tillbaka sexlusten. Jag vet ju att antideppen är problemet, men finns det ingen som har tips på att väcka sexlusten igen trotts intag av ssri?
    Jag tycker fortfarande att du ska ta upp det med din läkare. Depression kan ju förvärras av att man inte har någon sexlust istället för att bli bättre av de antidepressiva. Antar att du har en öppen kommuniktaion med din kille också och att han vet hur det ligger till och stöttar dig?
  • Anonym (TS)

Anledningen till byte av antidepp va ju att jag tog upp med min läkare att min sexlusten är =0. Och självklart har jag öppen med min man om mina "problem". Vi båda tycker det är jobbigt och vi försöker lösa det. Men nu känns det som vi har försökt allt utan att få resultat. Vi har provat olika leksaker, rollspel, bokat in en dag i veckan för sex mm. Det bästa som hänt är att vi haft sex 2 gånger på en vecka men efter det blev det ett långt uppehåll på kanske en månad. Det blir max 1-2 gånger per månad, mer åt 1 gång tom. Ingen annan in min sits??? (skriver på mobilen så ledsen för avsaknaden av styckesindelning)

• Tom Araya
    Anonym skrev 2012-08-05 21:08:53 följande:

Haha ersätta mediciner mot sex?
    MED sex manade jag ju naturligtvis.

Alltså:
    1. Sluta med piller som sabbar lusten
    2. Börja ha sex
    3. Bli lyckligare av sexet
    4. Slippa antidepressiva medel helt
  • Anonym
    Tom Araya skrev 2012-08-05 23:08:07 följande:
    MED sex manade jag ju naturligtvis.

Alltså:
    1. Sluta med piller som sabbar lusten
    2. Börja ha sex
    3. Bli lyckligare av sexet
    4. Slippa antidepressiva medel helt
    Men man är ju naiv om man tror att det fungerar. Vet du vad en depression är för något?
  • Anonym (TS)
    Tom Araya skrev 2012-08-05 23:08:07 följande:
    MED sex manade jag ju naturligtvis. Alltså: 1. Sluta med piller som sabbar lusten 2. Börja ha sex 3. Bli lyckligare av sexet 4. Slippa antidepressiva medel helt

Jag önskar att det va så lätt. Men det är inte att bara sluta med antideppen för mig tyvärr...
  • Anonym (Frida)
    Anonym (TS) skrev 2012-08-06 12:37:59 följande:
    Jag önskar att det va så lätt. Men det är inte att bara sluta med antideppen för mig tyvärr...
    Skriv in sex i kalendern varje dag då....om det nu var så bra borde ni ju minnas det...?Obestämd
  • Anonym (Ante2)

Hur är det med fästmannens lust då? Kunde inte han ta ett större ansvar för att det ska bli av och "dra dig med" liksom.  Sen måste det kanske inte vara samlag alla gånger. Om han har lust men inte du, kanske du bara kunde tillfredsställa honom den gången? Eller kanske han kunde smeka dig till orgasm ibland, utan att ni har samlag? 

• Anonym (TS)
    Anonym (Frida) skrev 2012-08-06 13:08:28 följande:
    Skriv in sex i kalendern varje dag då....om det nu var så bra borde ni ju minnas det...?

Men finns inte suget efter sex eller kåtheten är det väldigt jobbigt att börja med sexet. Känner mig nästan äcklad när vi börjar med förspelet. Så att skriva i. Sex i kalendern varje dag skulle kännas väldigt jobbigt. Vi försöker att ha sex 1gång/v men oftast när sexkvällen kommer känns det bara jobbigt och äckligt. Vill bara få det överstökat känns det som. Det finns inget sug alls efter sexet.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ante2) skrev 2012-08-06 13:15:26 följande:
    Hur är det med fästmannens lust då? Kunde inte han ta ett större ansvar för att det ska bli av och "dra dig med" liksom.  Sen måste det kanske inte vara samlag alla gånger. Om han har lust men inte du, kanske du bara kunde tillfredsställa honom den gången? Eller kanske han kunde smeka dig till orgasm ibland, utan att ni har samlag? 

Ja alltså det känns som han tappat lusten oxå pga att vi aldrig har sex längre. Vi har pratat massa om det. Jag känner att jag behöver mycket kroppskontakt under dagen från honom om jag ska kunna tänka mig ha sex öht. Så om han blir sugen på kvällen utan att "jobbat" på det under dagen känns det bara jobbigt. Jag vill gärna tillfredsställa honom men kan liksom inte gå in för det som jag brukade. Han har tex aldrig fått så sköna avsugningar innan han träffade mig, men när jag inte är kåt eller upphetsad känns det bara äckligt att suga av honom. Och vill absolut inte bli smekt till orgasm eftersom jag inte har någon lust. :(
  • Anonym (TS)

Vill bara tacka alla som kommer med förslag!! Vill inte verka negativ med att jag bara säger att det inte går osv... Vet inte riktigt vad jag tror att denna tråd kan leda till. Men kanske det kommer ett supertips som funkar kanon som vi inte provat. Det är det jag hoppas på iaf!!

• Anonym (Ante2)
    Anonym (TS) skrev 2012-08-06 13:26:37 följande:

Ja alltså det känns som han tappat lusten oxå pga att vi aldrig har sex längre. Vi har pratat massa om det. Jag känner att jag behöver mycket kroppskontakt under dagen från honom om jag ska kunna tänka mig ha sex öht. Så om han blir sugen på kvällen utan att "jobbat" på det under dagen känns det bara jobbigt. Jag vill gärna tillfredsställa honom men kan liksom inte gå in för det som jag brukade. Han har tex aldrig fått så sköna avsugningar innan han träffade mig, men när jag inte är kåt eller upphetsad känns det bara äckligt att suga av honom. Och vill absolut inte bli smekt till orgasm eftersom jag inte har någon lust. :(

Kanske det kunde var en modell att ni satsar extra mycket på närhet och kroppskontakt utan krav på sex en period.?
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-08-05 23:09:20 följande:
    Men man är ju naiv om man tror att det fungerar. Vet du vad en depression är för något?
    Anonym (TS) skrev 2012-08-06 12:37:59 följande:

Jag kanske skulle lagt till en smiley eftersom jag menade detta lite halvt på skoj.

Jo, jag vet vad depression är och har haft lättare sviter av det själv. Tar dock ingen medicin mot det.
    För mig funkar god mat, trevligt umgänge ibland, sex och andra roliga händelser och aktiviteter rätt bra när jag känner mig nere och bromsar upp de värsta svackorna.

• Anonym (Frida)

Jag som har funderingar på att ta nån form av ångestmedicin för min fobi men jag vill ju inte bli av med min sexlust....hur gör man???

• Tom Araya
    Anonym (Frida) skrev 2012-08-06 19:57:07 följande:
    Jag som har funderingar på att ta nån form av ångestmedicin för min fobi men jag vill ju inte bli av med min sexlust....hur gör man???
    Knullar bort fobin.Skrattande
  • Anonym
    Anonym (Frida) skrev 2012-08-06 19:57:07 följande:

Alla blir inte av med sexlusten av antidepressiva, jag vart inte det, däremot fick jag det liiiite svårare att få orgasm.
  • Anonym (tjej)

Hmm.. jag har haft lite strul med lusten till och från, ett tag pga p-piller och det har blivit mycket bättre utan dem.
    Det jag har gjort när jag liksom tappat lusten i långa perioder men verkligen vill ha tillbaka den, det är att jobba för det på egen hand, har tänkt igenom vad jag brukade tända på förr och sådär.
    Har alltid varit svag för typ sexnoveller och sånt. Letade upp några av bättre kvalitet och läste ett par om dan, och det gjorde underverk. Sen att tänka mer på sex överlag, på riktigt bra sex man har haft, på saker som tänder en. Hade aldrig funkat att försöka få fram lusten bara ihop med min kille, när problemet låg inuti mig... det riskerade mer att göra det värre, eftersom min kille blev lite knäckt av att bli avvisad jämt, eller att det inte funkade.

Vad gillade du, innan?

Svar på tråden Ingen lust - hur löser vi det?