• Musungen

Vad tycker ni om detta namnet?

Vi har precis påbörjat projekt skaffa barn :)

Men då jag är ivrig och förväntansfull + att jag har gått och lurat
    på namn innan (för skojs skull!) Så har jag några favoriter.   

Jag gillar inte supervanliga namn, även o Allis ( me IS! ) står högt
    på listan över tjejnamn. Ni får jättegärna komma med förslag! Jag
    har ju ett tag på mig att bestämma mig ;)

Flicka:
    Allis - med IS
    Kadie, så vackert!
    Melanie - sött
    Bianca - helt såld ,jag vet berna och bianca
    Leah - mjukt och fint 
    Li - jag gillar korta namn! 
    Minnah - fint
    Enja - supervackert!
    Ronja - alla älskar väl ronja rövardotter ! 
    Nova - vackert! 

Pojke: ( detta är mkt svårare! )
    Mio - min mio!
    Malte - gulligt
    Simon - mjukt
    Mattis - fint! 
    Alfons / Lucas  

Tyck till :) 

• Svar på tråden Vad tycker ni om detta namnet?
  • Lola23
    Flicknamn:
    Jag gillar Melanie, Bianca, Minnah och Enja.
    Leah tycker jag är lite för mjukt och "ljudlöst" men helt ok, däremot gillar jag Leo!
    Ronja gillar jag tyvärr inte alls, associerar tyvärr till ett surt troll, eftersom jag tyvärr aldrig gillat karaktären Ronja rövardotter, som när jag var liten tycke var sur, gapig och lite troll-lik. Är kanske lite ovanlig på den punkten FlörtTänker också på en häst eller hund.
    De andra namnen har jag inget emot, skulle dock själv stava Allis-Alice, Minnah-Minna och Enja-Enya, men har sett de andra stavningarna tidigare så skulle inte höja på ögonbrynen åt dem! Glad

Av att titta på de namnen du skrivit upp har jag lite förslag: 
    Aleja/Aleah/Aliya/
    Melissa
    Linn/Linna
    Maja/Maia
    Tuva/Tove/Tova
    Lova
    Saga
    Minja/Minya
    Lexi/Lexie
    Cora
    Beatrice/Bea
    Melina
    Elle/Ella
    Liv/Livia
    Stella
    Hannah
    Milla/Milly/Camilla/Camille

Pojknamn:
    De jag gillar mest som är supergulliga är Malte, Alfons och Lucas! Glad
    De som är helt okej och fina är Simon och Mio.
    Det jag tyvärr inte tycker om alls är Mattis, får samma association som till ronja - eftersom Mattis också gapade, skrek och såg ut som ett troll. Tänker också på att vara helt slut, alltså matt och på en matta - någon som blir trampad på eller är slö. Något som skulle göra namnet bättre om ni verkligen vill ha med mattis är att döpa honom till Mattias men kalla honom Mattis! Glad Generellt sett tyckte jag att din namnlista var gullig och fin!

Förslag:
    Milton
    Melker
    Milo/Miles
    Nilas/Niles
    Neo/Nilo
    Mattias
    Nathan
    Noah
    Linus
    Love
    Johan/Johannes/Hannes
    Rasmus
    Mandus/Amadeus/Amandus
    Sander
    Leo/Leonardo/Leonard/Leon
    Fabian
    Tobias/Tobin/Robin
    Albin/Alvin

Hoppas att jag kunde hjälpa till och att du hittar rätt namn till slut!Skrattande

• Suzska

Inte för att vara allt för negativ men namnet Kadie får mig att tänka på golf och den som bär en spelares klubbor.Visserligen stavas det " Caddie" men ändå. Namnet Alfons tror jag betyder hallick på danska om jag inte kommer ihåg fel?

• Musungen
    Suzska skrev 2012-08-26 11:50:46 följande:
    Inte för att vara allt för negativ men namnet Kadie får mig att tänka på golf och den som bär en spelares klubbor.Visserligen stavas det " Caddie" men ändå. Namnet Alfons tror jag betyder hallick på danska om jag inte kommer ihåg fel?

Oj det låter ju inget vidare hehe :)
    1 försöket, 1 barnet
  • Musungen
    Lola23 skrev 2012-08-26 11:19:16 följande:
    Flicknamn: Jag gillar Melanie, Bianca, Minnah och Enja. Leah tycker jag är lite för mjukt och "ljudlöst" men helt ok, däremot gillar jag Leo! Ronja gillar jag tyvärr inte alls, associerar tyvärr till ett surt troll, eftersom jag tyvärr aldrig gillat karaktären Ronja rövardotter, som när jag var liten tycke var sur, gapig och lite troll-lik. Är kanske lite ovanlig på den punkten Tänker också på en häst eller hund. De andra namnen har jag inget emot, skulle dock själv stava Allis-Alice, Minnah-Minna och Enja-Enya, men har sett de andra stavningarna tidigare så skulle inte höja på ögonbrynen åt dem!  Av att titta på de namnen du skrivit upp har jag lite förslag:  Aleja/Aleah/Aliya/ Melissa Linn/Linna Maja/Maia Tuva/Tove/Tova Lova Saga Minja/Minya Lexi/Lexie Cora Beatrice/Bea Melina Elle/Ella Liv/Livia Stella Hannah Milla/Milly/Camilla/Camille Pojknamn: De jag gillar mest som är supergulliga är Malte, Alfons och Lucas!  De som är helt okej och fina är Simon och Mio. Det jag tyvärr inte tycker om alls är Mattis, får samma association som till ronja - eftersom Mattis också gapade, skrek och såg ut som ett troll. Tänker också på att vara helt slut, alltså matt och på en matta - någon som blir trampad på eller är slö. Något som skulle göra namnet bättre om ni verkligen vill ha med mattis är att döpa honom till Mattias men kalla honom Mattis!  Generellt sett tyckte jag att din namnlista var gullig och fin! Förslag: Milton Melker Milo/Miles Nilas/Niles Neo/Nilo Mattias Nathan Noah Linus Love Johan/Johannes/Hannes Rasmus Mandus/Amadeus/Amandus Sander Leo/Leonardo/Leonard/Leon Fabian Tobias/Tobin/Robin Albin/Alvin Hoppas att jag kunde hjälpa till och att du hittar rätt namn till slut!  

Hehe jag som älskar Ronja rövardotter :) älskar alla Astrid Lindgrens figurer! Många av dom namnet du ger som förslag är jättefina, men de jag gillar är tyvärr redan upptagna..så går det när man är en av de Istanbul i hela tjocka släkten med att börja tänka på barn :)
    1 försöket, 1 barnet
  • goabarn77

Gillar många på din lista. Inte Kadie och Melanie dock. Isa och Nea är också två fina namn tycker jag.

• Musungen
    goabarn77 skrev 2012-08-26 21:59:22 följande:
    Gillar många på din lista. Inte Kadie och Melanie dock. Isa och Nea är också två fina namn tycker jag.

Isa gillar jag inte alls..men nea är fint, tyvärr upptaget :)
    1 försöket, 1 barnet
  • Lilia

Allis med IS är väldigt WT. I övrigt tycker jag att de flesta namn ni valt är konstiga och ganska fula. Av tjejnamnen gillar jag Bianca, Ronja och Nova. Av killnamnen gillar jag bara Simon. Malte låter som en hund. :S

• Musungen
    Lilia skrev 2012-08-26 22:03:18 följande:
    Allis med IS är väldigt WT. I övrigt tycker jag att de flesta namn ni valt är konstiga och ganska fula. Av tjejnamnen gillar jag Bianca, Ronja och Nova. Av killnamnen gillar jag bara Simon. Malte låter som en hund. :S

Skulle vara spännande att höra dina förslag då :) Allis med IS är topp ett på listan :) vad är WT över det tycker du?
    1 försöket, 1 barnet
  • Lilia
    Musungen skrev 2012-08-26 22:06:42 följande:
    Skulle vara spännande att höra dina förslag då :) Allis med IS är topp ett på listan :) vad är WT över det tycker du?

Att ni tar ett namn och hittar på en egen stavning, för att det ska vara annorlunda. Jag vet ju inte alls vad du gillar för namn, men mina favorit tjejnamn är Annelie, Märta, Saga och Matilda, av killnamn är det Love, Sebastian, Alexander och Tore.
  • Musungen

Det är inget hitta på namn :) Allis med is kommer ifrån en barnfilm, som handlar om en söt liten tjej som mister sin bästa kompis i en olycka. Som jag såg när jag var liten och fullkomligt älskade den filmen/serien :) forts WT?

1 försöket, 1 barnet
  • Musungen

Jag gillar inte "gamla namn" då jag jobbat för länge inom äldrevården och förknippar 80% av namnen med gamla och oftast väldigt sjuka lr otrevliga människor. Tur smaken är som baken :)

1 försöket, 1 barnet
  • Rocket Mania
    Musungen skrev 2012-08-27 16:20:17 följande:
    Det är inget hitta på namn :) Allis med is kommer ifrån en barnfilm, som handlar om en söt liten tjej som mister sin bästa kompis i en olycka. Som jag såg när jag var liten och fullkomligt älskade den filmen/serien :) forts WT?
    Älskade den serien!

Om du stavat Alice "Ahlisse" eller "Ahliss" hade det känts lite WT men verkligen inte Allis, det är på tok för enkelt och okomplicerat för att kvala in i det WT-fack som de märkliga namn-stavningarna tydligen ska ligga i 
  • Musungen
    Rocket Mania skrev 2012-08-27 16:27:48 följande:
    Älskade den serien! Om du stavat Alice "Ahlisse" eller "Ahliss" hade det känts lite WT men verkligen inte Allis, det är på tok för enkelt och okomplicerat för att kvala in i det WT-fack som de märkliga namn-stavningarna tydligen ska ligga i 

Hehe tack för ditt stöd :) visst va den helt underbar!
    1 försöket, 1 barnet
Svar på tråden Vad tycker ni om detta namnet?