• Jis

Resa till New York med 9 månaders

Vi åker till New York den 22.a september, stannar en vecka. Både jag och min man har varit i NY flera gånger dock aldrig med barn. Nu åker vi med vår 9.5 månaders son. Jag har lite funderingar som ni säkert kan svaret på :) Hur gör man med transfer från Newark till hotellet? Det känns tungt att släpa på bilstol från Sverige. Att åka m taxibolag som har bilatol kostar $160 enkel väg. Finns det något annat sätt? Är det galet att sätta sonen i en resesulky som är framåtvänd? Den ska vara liten och lätt att gälla ihop. Ska kunna ta den på tunnelbanan, restauranger, shopping osv. Alla vändbara är så stora samt väldigt dyra. Tack:)

• Svar på tråden Resa till New York med 9 månaders
  • Dixie

vi har haft våra barn i framåtvänd sulky på resor, det har funkat bra - jag hade även tagit med bärsele, smidigt att ha på flygplatsen!

• Realmilla

Jag har bara åkt till JFK men därifrån går det tåg det kan ju vara ett smidigt alternativ när man har barn med sig! Borde väll gå tåg från Newark också!? Annars skulle jag nog satsa på buss! Skulle inte sätta mitt barn framåt vänd! Taxi bilarna kör ju som galningar och det är mkt trafik. Trevlig resa!!

• Dixie
    Jis skrev 2012-08-14 23:28:00 följande:
    Dixie, hur gamla har barnen varit då?

Olika barn och olika resor, men de har varit 6 mån, 7 mån, 9 mån och 11 mån!
  • Tvåbarnsmamman81

Vi åkte buss från Newark till New York, hur enkelt som helst och bussarna gick ofta! Stannade två kvarter från hotellet. Chauffören hjälpte oss så att vi kom närmast möjligt! Trevlig resa- jag ÄLSKAR staden!

• SessanM

Det går tåg från Newark också. Man köper biljett i automat på flygplatsen, väldigt smidigt tyckte vi!

• Jis
    SessanM skrev 2012-08-17 16:21:30 följande:
    Det går tåg från Newark också. Man köper biljett i automat på flygplatsen, väldigt smidigt tyckte vi!
    Stannar dom vid Penn station eller någonannanstans?
  • SessanM

De stannar bl.a. på Penn! Minns inte vart de stannade mer. Ett tips är att köpa lonley planets New York guide! Den hade vi mkt nytta av :)

• Jis
    SessanM skrev 2012-08-17 20:26:54 följande:
    De stannar bl.a. på Penn! Minns inte vart de stannade mer. Ett tips är att köpa lonley planets New York guide! Den hade vi mkt nytta av :)
    Tack för tipset. Nu har vi nog hittat transfer, till och från hotell/flygplatsen med barnstol kostar 206$ t/r. Det känns helt ok med tanke på att en Yellow cab kostar 150 t/r med livet som insats.
  • Machapuchare

Jag skulle definitivt tagit tåget! Och stoppat barnet i en (ergonomisk, typ ERGO) sele istället för vagn.

Läste en underbar blogg där de bodde i New York med små barn en månad i somras, kanske ni kan hitta lite tips där: onekligen.blogspot.se/

• Theresefagerlink2

Jag har rest till Turkiet med mina 2 barn och har haft den äldsta dottern som då var 3 år i en vanlig bilstol som är till för resor och 1 åringen i en resesulky :) och det funkar finnemang och har aldrig haft något problem med att släpa på dem :)

• Therese och Stefan

Vi kommer också åka med vår son, som då är lite över året, till Newark. Vi kommer att åka en Shuttlebus, som är en minibuss som max tar 14 personer som kör till hotellet på Manhattan, och det kostar bara 13 dollar/person. Barnet tror jag är gratis och han kommer att få sitta i knät.

Kolla på Newarks hemsida där det står flera bolag som verkar bra.

• Jis

Vi gjorde så att vi bokade en egen bil via hotellet med barnstol. Det kändes inte ok att ha honom sittandes iknät kan jag säga. Dom kör allt annat än lugnt och försiktigt.

• Gbgsmamma

Vi bokade bil via nätet för ca 45 dollar och då ingick bilbarnstol och att chauffören mötte oss med namnskylt inne på flygplatsen, tror transferbolaget hette dial 7.

Svar på tråden Resa till New York med 9 månaders