• Envis

V.22, moderkaka framvägg -fosterrörelser?

Hur mycket (eller lite) känner ni andra? Tycker knappt jag känner något alls... Andra barnet.

• Svar på tråden V.22, moderkaka framvägg -fosterrörelser?
  • Envis

Nu tycker jag att jag ahar känt ganska mycket, sedan ett par dagar tillbaka. Inget som känns jättetydligt utanpå, men det känns iaf =)

• Johjoh

Jag har moderkakan i över framvägg och har känt tydliga sparkar varje dag från ca vecka 18.

• MikaelsFru
    Envis skrev 2012-08-27 21:02:38 följande:
    Nu tycker jag att jag ahar känt ganska mycket, sedan ett par dagar tillbaka. Inget som känns jättetydligt utanpå, men det känns iaf =)
    härligt! Snart kommer det igång!!!

• maol
    Envis skrev 2012-08-27 21:02:38 följande:

Kul! Så är det för mig med
  • Rosa pantern

Hade moderkakan i bakvägg förra gången och kände runt v. 17-18. Är nu i vecka 21 och känner lite "krafs" i nedre magen. Igår kunde jag för första gången känna utanpå också. Men inget ovanför det. Det är väl bara att vänta tålmodigt antar jag!

• Aniko

Med min förste son låg moderkakan i framvägg och jag kände ingenting förrän efter vecka 22. Med min andre son däremot var det tidigare eftersom moderkakan inte låg framför. Jag kan säga att jag tyckte det var "skönare" med moderkakan framför, det gjorde inte ont eller tryckte på så mycket som med nr 2 .

• tomsfru

jag har moderkakan i bakvägg och kände inga riktiga sparkar förrän i vecka 21 så jag tror inte du behöver vara särskilt orolig

• Envis

Hade ju som sagt börjat känna. Det hade dessutom börjat bli lite sparkar. Men nu har rörelserna avtagit. Och jag har inte känns nästan någonting sedan i fredags... (V. 27 nu)

• Fiafligan
    Envis skrev 2012-09-12 18:20:07 följande:
    Hade ju som sagt börjat känna. Det hade dessutom börjat bli lite sparkar. Men nu har rörelserna avtagit. Och jag har inte känns nästan någonting sedan i fredags... (V. 27 nu)
    Visst är det jobbigt när man inte känner lika mycket, blir orolig på en gång... jag brukar vilja känna varje kväll innan jag somnar, igår kände jag ingenting och när jag vaknade på natten vid tre inget heller, kunde inte somna om förrän jag känt några bufflar typ 1.5 timme senare...
  • Nelson55

Jag känner inte så mycket just ny heller. Är i vecka 27. Det känns som om det är mycket glesare emellan rörelserna. Det beror väl på hur ungen ligger.

• Fiafligan
    Nelson55 skrev 2012-09-12 21:10:55 följande:
    Jag känner inte så mycket just ny heller. Är i vecka 27. Det känns som om det är mycket glesare emellan rörelserna. Det beror väl på hur ungen ligger.
    Kan oxå tänka mig det, känns som om bäbisen sparkar långt ner och innåt magen nu, känns inte lika mycket som långt upp och utåt.
Svar på tråden V.22, moderkaka framvägg -fosterrörelser?