V.22, moderkaka framvägg -fosterrörelser?
Hur mycket (eller lite) känner ni andra? Tycker knappt jag känner något alls... Andra barnet.
Hur mycket (eller lite) känner ni andra? Tycker knappt jag känner något alls... Andra barnet.
Nu tycker jag att jag ahar känt ganska mycket, sedan ett par dagar tillbaka. Inget som känns jättetydligt utanpå, men det känns iaf =)
Jag har moderkakan i över framvägg och har känt tydliga sparkar varje dag från ca vecka 18.
Hade moderkakan i bakvägg förra gången och kände runt v. 17-18. Är nu i vecka 21 och känner lite "krafs" i nedre magen. Igår kunde jag för första gången känna utanpå också. Men inget ovanför det. Det är väl bara att vänta tålmodigt antar jag!
Med min förste son låg moderkakan i framvägg och jag kände ingenting förrän efter vecka 22. Med min andre son däremot var det tidigare eftersom moderkakan inte låg framför. Jag kan säga att jag tyckte det var "skönare" med moderkakan framför, det gjorde inte ont eller tryckte på så mycket som med nr 2 .
jag har moderkakan i bakvägg och kände inga riktiga sparkar förrän i vecka 21 så jag tror inte du behöver vara särskilt orolig
Hade ju som sagt börjat känna. Det hade dessutom börjat bli lite sparkar. Men nu har rörelserna avtagit. Och jag har inte känns nästan någonting sedan i fredags... (V. 27 nu)
Jag känner inte så mycket just ny heller. Är i vecka 27. Det känns som om det är mycket glesare emellan rörelserna. Det beror väl på hur ungen ligger.