• cocos87

Sen inbjudan

Hej! Vi ska ha dop den 15 sept och vi har inte fÅtt inbjudningskorten som vi beställt än, börjar få lite panik! Hur långt innan har ni skickat ut era?

Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • Svar på tråden Sen inbjudan
  • Khaleesi

Varför panik? Hur många har ni tnäkt bjuda? Ni kan väl hinta lite lätt till släkt och vänner att det blir dop den 15/9, men att officiell inbjudan kommer snart.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • viseversa
    Khaleesi skrev 2012-08-07 13:05:12 följande:
    Varför panik? Hur många har ni tnäkt bjuda? Ni kan väl hinta lite lätt till släkt och vänner att det blir dop den 15/9, men att officiell inbjudan kommer snart.
  • CoolJen

Jag var fattig och bjöd in släkt och vänner på Facebook.
    Du kan ju meddela datum om inbjudningskorten inte kommer snart

• Baby1112

Har dop 26 augusti. Skickade korten igår. Men är bara närmsta familjen, så skickade save-the-date sms för två veckor sedan. :)

Dotterns inbjudningskort till dopet skickade jag ut två månader innan. Var mer organiserad då! :)

• cocos87

Åh Tack!
    Med de andra barnen har jag skickat inbjudan ca 2 månader i föväg så det känns lite tight nu, men som ni sagt så kan man ju förvarna lite med datum :)

Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • Elvis Mamma

Vi ska ha dop 1 september å vi har nyligen skickat ut korten, tog tre veckor och få dom vi beställt därav blev det lite i sista minuten men har förvarnat dom närmaste

Svar på tråden Sen inbjudan