Hur delar ni vårdnaden på eran bebis? (separerade)
Lång historia kort, jag har blivit lämnad av min pojkvän och står här med magen i vädret helt ensam.
Ingen av oss bråkar, vi tar allting väldigt proficionellt för barnets skull (vi båda växte upp med skilda bråkande föräldrar så ingen av oss vill det för bebisens skull)
Iaf vi satt igår och diskuterade framtiden, och han började prata om att han ska hämta bebisen varannan helg och ta med den till honom (han bor en timme bort i en annan stad) och tror att han kommer kunna göra det här ifrån födseln.
Men.. tänker jag då.
Amningen? Inte kan jag låta bli att amma en hel helg och låta mitt barn äta ersättning när den är hos sin pappa bara för att han har fått för sig att ihopflytten och vårt förhållande inte blir av?
Inte för att jag nekar honom att spendera tid med sitt barn men den kan väl ändå inte vara ifrån mig en hel helg under amningsperioden?
Mina vänner säger att han inte borde få ha barnet själv alls det första året eftersom den behöver sin mamma, men den behöver ju faktiskt sin pappa med.
När tycker ni att det är lagom att han börjar få spendera helger ensam med sitt barn? På en gång? Ett halvår? Ett år?