• kompisarna

ni som har resurs till era barn- hur ofta har ni möten med förskolan?

Hej! Min dotter ska snart börja på dagis med resurs. Jag undrar hur ofta som är normalt att ha träffar med förskolan om hur det går och så man kan gå igenom att man tränar samma saker. Vi har inte pratat om det ännu, men jag funderar på om en gång i månaden är lagom?

• Svar på tråden ni som har resurs till era barn- hur ofta har ni möten med förskolan?
  • vännen

vi har haft möte två gånger per termin med resurs och rektor, ibland även habpersonal. Sen har vi haft många många kortare samtal med resursen i samband med hämtning o lämning o ibland på telefon. En löpande dialog så att säga. . Sen har förskolan möten med kommunens specialpedagog en gång per termin.

• kompisarna

Vännen. Tack för svaret! Intressant att höra hur andrs har det. Tycker du att det är lagom med det ni har nu? Var det ni eller förskolan som bestämde antalet träffar?

• vännen

Det är nog ett gemensamt beslut.

• UnikFamilj

Vi har haft träffar varannan vecka, men också mycket samtal vid hämtning/lämning och mailkontakt utöver det. Även extraträffar utan habteamet då vi känt behovet av det.

• tjoohalia

oj, vi har nog bara haft en träff med förskolepersonalen, förskolechefen och
    sjukgymnast + specialpedagog från sonens habiliteringsteam och den hade vi
    i februari. sonen har gått förskola sen augusti 2011.
    vi skulle ha haft en till träff i maj tror jag men vi "struntade" i den, vi pratar väldigt
    mycket med personalen ändå och dom uppdaterar oss varje dag med vad dom tränat,
    hur dom tränat och hur allt går. sen träffar sonens sjukgymnast Ludvig (sonen) och
    en eller två från personalen kanske varannan månad, specialpedagogen har varit
    där två gånger under vårterminen vad jag vet.

sen har vi varit med Ludvig på habiliteringen och träffat sjukgymnasten i mars
    och haft planeringssamtal med hela teamet också i mars (det har vi en gång /termin)

i höst vet jag att vi ska ha eget planeringsmöte med hab eftersom att logopeden
    antagligen ska kopplas in.  om dom vill ha träffar på förskolan är vi däremot gärna med,
    det är inte det att vi tackar nej, men det har nog med Ludvigs situation att göra.
    han har ingen diagnos (mer än utvecklingsförsening och muskelsvag) men idag är
    han nästan som vilken 2åring som helst (minus talet som iofs är på g nu)
    så jag tror att hösten är sista terminen som han blir beviljad resurs.

men jag gissar att det beror antalet träffar beror på barnets situation 

• cruz

Vi hade möten med sonens båda resurser, samt vår handledare från Banyan center varannan vecka.

Svar på tråden ni som har resurs till era barn- hur ofta har ni möten med förskolan?