• Mamma81

Söker vänner runt Borås

Hej hej..
    Jag är en tjej som gärna vill träffa lite nytt folk runt om Borås.. Själv bor jag i Fristad.
    Heter Johanna och är 31, singel å har två grabbar födda -07 och -04

Ses med eller utan barn, de spelar ingen roll..

Är glad, öppen, trevlig och ärlig.. Hakar gärna på de mesta..
    Kanske vill du ha med dig någon ut i joggingspåret eller kanske sugen på att börja med nån aktivitet som dans, spinning, jympa, step eller något liknande, shoppa, festa eller slappa hemma till en film. Eller bara nån att kunna prata lite me. Eller varför inte dra till lekparken å leka med barnen.
    Hör av dig om något låter intressant eller kom med egna förslag så hakar jag säkert på =)

Ha de bra och hoppas vi hörs och sysn.

• Svar på tråden Söker vänner runt Borås
  • min väg

har haft fullt upp här hemma så denna tråd har blivit helt bortglömd.

bilen har pajat och blir inte lagad fören den 4 men efter det så hittar jag gjärna på något. både med och utan dottern.

• Seaflower

Hejsan!

Jag vet inte hur aktiva ni är i denna tråden längre, men jag gör ett försök

Jag och min sambo beslutade i Juni att separera, det var ett gemensamt beslut och vi är vänner, vilket känns skönt! Vi har en dotter på 2,5 år som heter Elin.

Just nu är vi mitt uppe i våran husförsäljning, som tyvärr inte gick så snabbt och smidigt som vi hoppades,
    så vi håller tummarna för att rätt person kommer och vill köpa det!

Jag har redan fått en lägenhet, men jag har inte flyttat dit riktigt än. Känner ingen brådska då vi inte har fått en dagisplats till Elin än!

MAMMA81: Är du från Fristad ursprungligen? Jag kommer därifrån, och vi är lika gamla, men jag har inte bott där sedan jag flyttade hemifrån 2002            

• Mamma81

Hej. Jo jag försöker kika in här ibland men har för tillfället inget internet. Alltid trist att gå isär när de e barn inblandade. Givetvis annars med men blir ju mer än bara sig själv att tänka på. Men skönt att de va genensamt beslut då de kan va lättare med kontakten mellan föräldrarna. Själv var jag med om samma sak för 2,5 år sedan. Lycka till med husförsäljningen. Vart har du fått tag i lägenhet nu. Inne i Borås eller?? Nej jag är från Stockholm men flyttade till fristad runt -00. Men kanske känner vi nån som känner nån Hehe brukar ju vara så på mindre ställen:)

• Seaflower

Ah, segt att inte ha internet!

Jo, självklart är det tråkigt med separation, och även om det var gemensamt så var det
    absolut inte såhär jag hade planerat mitt liv

Flyttade du från Sthlm för kärlekens skull då? Du har aldrig haft planer på att flytta tillbaka? Å andra sidan blir man väl "fast" på ett annat sätt när man har barn. 

Ja, jag har köpt en lägenhet på Sjöbo. En trea med stor balkong! *nöjd*

Vart i Fristad bor du?          

• bamse10

För er som är ensamstående kan jag tipsa om detta på Hultas öppna förskola

"Ensamstående föräldrar Tisdagar jämn vecka 13.30-16.30 är ett öppet tillfälle för ensamstående föräldrar och barn att träffas. Vi pratar, leker, umgås, fikar och har en sångstund tillsammans.  "

jag brukar vara dit ibland och det brukar vara trevligt

• Mamma81

Ja jag flyttade för kärleken å de va inte tiktigt såhär jag planerade heller. Men man får försöka göra de bästa av situationen. Jo jag hade gärna flyttat tillbaka till Stockholm men som sagt man blir låst och de skulle ju bli alldeles för långt bort från barnen.. Men man får se.. När dom blir äldre och kan bestämma själva kanske det är dom som drar med mamsen upp dit :) Vad kul att du är nöjd.. När flyttar du? Jag bor nästan vid rondellen..

• Mamma81

Ja de lät trevligt att dom fixar träff för ensamstående :) Får se om man kikar förbi någon gång:)

• sassa1987

Hej, är denna tråden aktiv ännu?
    Har en dotter på 1½ år och nästa förväntas komma i slutet på november

Bor på sjöbo i Borås. Är 25 år gammal

• challe76

Hejsan!!
    Vet inte om du är inne och kollar här fortfarandeGlad
    Jag bor i Dalsjöfors är 36 år och har en son på 4år och en dotter på 16 månader som gäran
    skulle träffas och hitta på något med.
    Har själv inga direkta vänner här för vi flyttade hit upp för ca 6år sedan och har inte träffat någon som man kan hitta på saker med eller bara ringa och snacka skit med en kväll.

Hör gärna av dig om du är intresseradSolig

• Jennie 1983

Hej hej, vi är en familj med en son på ett år som flyttar till Borås från Portugal i sommar. Vi känner i princip inte någon förutom min familj. Jag skulle gärna träffas lite. Vi kanske kan träffas allihop?

• challe76

Hejsan Jennie 1983!!

Var i Borås skall ni bo någonstans?
    Vi bor i Dalsjöfors och har bott här i fem år och stor trivs.
    Kunde väl vara trevligt och hitta på något någon gång, vi känner heller i princip ingen här föutom
    lite grannar som vi umgås med på gården och min mans släktingar.Skrattande

• Jennie 1983

Hej Challe76! Vi vet inte riktigt vart vi ska bo:) Vi kommer som "kris flyktingar":) Nej skojar bara men vi bor i Portugal nu, min man är ju Portugis.... Pratar ingen svenska än:) Men gar allt som det ska sa ska vi bo pa Liljeberget eller vad det heter:) och vi kommer i Augusti! Jag ar inte sa haj pa familjeliv... kan man skicka personliga meddelanden har?:S eller har du facebook kanske? 

• challe76

Hejsan Jennie 1983=)
     Ja man kan skicka personliga brev, är inte så haj på fl heller men jag tror man går in på typ sida och
    skriver där.
    Jag har facebook oxå heter Charlotte BergerSkrattande

• Jennie 1983

Charlotte! JAg hittar dig inte:) Leta upp mig pa facebook finns bara en Jennie Andreasson i Portugal!

• bebis11och12

Hej!

Är en tjej på 26 år som bor med man och barn utanför Borås. Jag söker vänner häromkring.

• Sunshine808

Hej, jag är snart 25 och bor med min sambo och dotter(-12) på Boda. Skulle vara trevligt att träffa nya personer
    // Jacqueline

• Ensammor

Hej, jag är uppvuxen i Dalsjöfors. Flyttade härifrån när jag var 18 år. Nu har jag skilt mig från barnens pappa och har flyttat tillbaka hem till bygden. Nyinflyttad och känner ingen! Barnen har inte bytt till skola här än, så man lär inte känna några människor.
    /Hanna

Svar på tråden Söker vänner runt Borås