snälla hjälp mig!
Skulle vara så tacksam över tips om bra advokater i stockholms området..Vet ni någon bra inom vårdnadstvist så skulle dt vara gult värt!!
Ps. Ni får gärna skriva namn, advokatbyrå, nummer.. ja allt!
Tack på för hand!
Jag skulle inte lägga pengar på en advokat i alla fall. Det blir säkert svindyrt och är ingen garanti för att du ska "vinna". Om mitt ex kommer dra mig till tingsrätten ska jag tala för mig själv. Ska inte lägga en krona på någon dyr advokat som bara lurar en på pengar säkert...
Tingsrätten ser ändå till barnets bästa och inte till föräldrarnas.
Det bästa är väl om ni kan lägga ner stridsyxorna och gå på samarbetssamtal istället hos familjerätten, eller?
Har ni provat redan? Det kommer bara bli en massa smutskastning mellan er om det går till domstol och ni får sämre förutsättningar för samarbete som är grunden för gemensam vårdnad och som oftast är det bästa för barn, det blir vinnare eller förlorare, och det kommer bli integritetskränkande för hela familjen med utredningarna som görs och som kan ta lång tid, kanske upp till ett år.
Jag ger inte mycket för familjerätten... de är så "pappavänliga" trots att mitt ex var en idiot (och fortfarande är).
Har inte varit i tingsrätt, drog det aldrig dit..orkade inte på grund av att jag inte var stark nog mentalt då. Hade levt så länge under jobbiga förhållanden.
Men det går ju alltid att prata med en advokat och se hur de kan hjälpa just dig och din situation :)
Lycka till
Det finns många erfarna och bra, exempelvis:
www.insulander-advokat.se/
www.lansjuristerna.se
www. familjensjurist.se
www.tranchell.se/
Med tanke på den första skribentens inlägg så brukar inte ens erfarna jurister företräda sig själva... :)