• Anonym (hjälp mig!)

snälla hjälp mig!

Skulle vara så tacksam över tips om bra advokater i stockholms området..
    Vet ni någon bra inom vårdnadstvist så skulle dt vara gult värt!!

Ps. Ni får gärna skriva namn, advokatbyrå, nummer.. ja allt!

Tack på för hand!    
  • Svar på tråden snälla hjälp mig!
  • Anonym

Jag skulle inte lägga pengar på en advokat i alla fall. Det blir säkert svindyrt och är ingen garanti för att du ska "vinna". Om mitt ex kommer dra mig till tingsrätten ska jag tala för mig själv. Ska inte lägga en krona på någon dyr advokat som bara lurar en på pengar säkert...

Tingsrätten ser ändå till barnets bästa och inte till föräldrarnas.
    Det bästa är väl om ni kan lägga ner stridsyxorna och gå på samarbetssamtal istället hos familjerätten, eller?
    Har ni provat redan? Det kommer bara bli en massa smutskastning mellan er om det går till domstol och ni får sämre förutsättningar för samarbete som är grunden för gemensam vårdnad och som oftast är det bästa för barn, det blir vinnare eller förlorare, och det kommer bli integritetskränkande för hela familjen med utredningarna som görs och som kan ta lång tid, kanske upp till ett år.

• Anonym

Jag ger inte mycket för familjerätten... de är så "pappavänliga" trots att mitt ex var en idiot (och fortfarande är).
    Har inte varit i tingsrätt, drog det aldrig dit..orkade inte på grund av att jag inte var stark nog mentalt då. Hade levt så länge under jobbiga förhållanden. 

Men det går ju alltid att prata med en advokat och se hur de kan hjälpa just dig och din situation :)

Lycka till {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-09 10:42:51 följande:
    Jag ger inte mycket för familjerätten... de är så "pappavänliga" trots att mitt ex var en idiot (och fortfarande är).
    Har inte varit i tingsrätt, drog det aldrig dit..orkade inte på grund av att jag inte var stark nog mentalt då. Hade levt så länge under jobbiga förhållanden. 

Men det går ju alltid att prata med en advokat och se hur de kan hjälpa just dig och din situation :)

Ja, lycka till du också.

Hoppas att vi slipper tingsrätten i framtiden men man vet aldrig. Ska på famrätt först i alla fall o försöka komma överens. Glad
  • Anonym (överlevde)
    Anonym skrev 2012-08-09 11:04:01 följande:
    Ja, lycka till du också.

Hoppas att vi slipper tingsrätten i framtiden men man vet aldrig. Ska på famrätt först i alla fall o försöka komma överens. Glad
    Det är över 10 år sedan... man överlever men måste acceptera vissa saker och bita ihop och göra det bästa man kan för barnen även om det inte blir som man vill. Jag överlevde, blev starkare och har det bra nu. Men det är många upp och ner på vägen dit... och är väl det nu ibland fortfarande fastän barnen är tonåringar nu.

Var stark...you can do it  {#emotions_dlg.flower}

(lade till en tillfällig signatur), alla kan ju inte heta "anonym" Flört
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-09 10:42:51 följande:

Nu blev jag deppig! Rynkar på näsan 
    Ligger själv i en separation och väntar på kallelse till familjerätten.
    Barnets pappa är en "smygsupare" och som inte bryr sig om sitt barn utan sitter hellre och spelar nätpoker.
    Han ska ha delad vårdnad bara för att han har rätten till det säger han!!  Skrikandes
    Är lite rädd för att han kommer att snacka omkull dem, för talets gåva har han.....han kan snacka omkull allt och alla och är det kvinnor så charmar han omkull dem!
  • Anonym (överlevde)
    Anonym skrev 2012-08-12 19:29:03 följande:
    Nu blev jag deppig! Rynkar på näsan 
    Ligger själv i en separation och väntar på kallelse till familjerätten.
    Barnets pappa är en "smygsupare" och som inte bryr sig om sitt barn utan sitter hellre och spelar nätpoker.
    Han ska ha delad vårdnad bara för att han har rätten till det säger han!!  Skrikandes
    Är lite rädd för att han kommer att snacka omkull dem, för talets gåva har han.....han kan snacka omkull allt och alla och är det kvinnor så charmar han omkull dem!
    Nu är det som sagt lite drygt tio år sedan jag var där, det kan ju ha ändrats eller vara annat i din kommun.

Usch vilken jobbig situation du har, jag hoppas att de kan förstå hur jobbigt det är för dig. Har du några "bevis" på hur han är så kan det ju vara bra att ta upp det. Hur gammal är barnet?
    Det här ämnet rör upp lite starka känslor hos mig, vet inte om jag har bearbetat det helt innerst inne. Men det är något man kommer att få dras med hela sitt liv. Bara hoppas att han kan vara medgörlig. Sedan kan det säkert vara bra för dig att få prata med någon kurator, det gjorde inte jag, hade säkert varit bra.

Det är bra att få komma och prata tillsammans med parter som är neutrala. Vissa saker har vi i alla fall fått hjälp med. Jag fick inte mer vårdnad om barnen men vi fick hjälp med att göra upp hur vi skulle prata med varandra. Kommunikationen var ett väldigt stort problem (och är det fortfarande ibland) då han är väldigt ego och kan bli arg för inget typ.
    Var stark och jag önskar dig också lycka till. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden snälla hjälp mig!